Coca-Cola będzie sprzedawać wódkę. Przejmuje markę Finlandia
Coca-Cola HBC, jedna z największych na świecie rozlewnia napojów z portfolio Coca-Coli, przejmuje znaną markę wódki Finlandia od jej dotychczasowego właściciela, Brown-Forman Corporation. Finalizacja transakcji, które wartość opiewa na ok. 220 mln dolarów, wymaga uzyskania zgody organów regulacyjnych. Spółka przewiduje, że może nastąpić jeszcze w tym roku.
Coca Cola HBC, informując o transakcji, przypomniała, że początki marki "Finlandia" sięgają 1970 roku. Jest to obecnie jedna z najpopularniejszych marek wódki w Europie Środkowej i Wschodniej.
Finlandia jest butelkowana przez Anora Group plc w Finlandii w oparciu o długoterminową umowę o świadczenie usług produkcyjnych i jest dostępna w czystej postaci oraz w kilku wersjach smakowych - napisała Coca Cola HBC w poniedziałkowym komunikacie.
Coca-Cola HBC od ponad 17 lat zajmuje się dystrybucją napojów spirytusowych spod szyldu Finlandia i innych marek alkoholi należących do firmy Brown-Forman Corporation.
Koncern zapewnia, że "przejęcie jeszcze bardziej wzbogaci i wzmocni portfolio na większej liczbie rynków, a pozyskanie marki Finlandia wzmocni reputację Coca-Cola HBC w zakresie napojów spirytusowych premium".
- Postrzegamy to jako atrakcyjną inwestycję i naturalną ewolucję naszej roli jednego z partnerów dystrybucyjnych Finlandii, co dodatkowo potwierdza siłę naszego sprawdzonego i szeroko zakrojonego partnerstwa z firmą Brown-Forman. Doceniamy pokładane w nas zaufanie i nie możemy się doczekać tworzenia większej wartości dla naszych partnerów i klientów poprzez wykorzystywanie nowych możliwości dzięki naszemu wszechstronnemu portfolio napojów - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Coca-Cola HBC Zoran Bogdanovic.
Coca-Cola HBC (Hellenic Bottling Company) jest jednym z największych producentów napojów bezalkoholowych na świecie. Zajmuje się rozlewem, dystrybucją i sprzedażą produktów napojów z grupy Coca-Coli, w ponad 20 krajach, głównie w Europie Środkowej, Wschodniej i na Bałkanach.
***