Conintinental szacuje spadek polskiego rynku opon na 4 proc.
- Continental szacuje, że polski rynek opon do samochodów osobowych, dostawczych i z napędem 4x4 skurczy się w tym roku o 4 proc. - poinformował w środę dziennikarzy na konferencji prasowej dyrektor handlowy Continental Opony Polska Jerzy Mendala.
- Znamy już fakty dotyczące sezonu letniego, kiedy to zanotowano spadek o 7 proc. Biorąc jednak pod uwagę wzrost zatowarowania dealerów w opony zimowe, to wydaje mi się, że w ciągu roku ogólny spadek sprzedaży wyniesie 4 proc. - powiedział Mandala.
Dodał, że jego zdaniem w 2009 roku w Polsce sprzeda się około 9 350 000 sztuk opon do samochodów osobowych, dostawczych i z napędem 4x4, podczas gdy rok wcześniej było to 9 760 000 sztuk opon.
Według prognoz Continentala, sprzedaż opon do samochodów ciężarowych spadnie w 2009 roku w Polsce o około 5 proc.
Przedstawiciele Continentala poinformowali w środę, że dane dla Europy są jeszcze gorsze, gdyż sprzedaż opon do aut osobowych spadnie w tym roku o około 7 proc., a rynek opon do samochodów ciężarowych skurczy się o 20 proc.