Conotoxia utraciła zezwolenia KNF. Działała przez agentów Cinkciarz.pl

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) cofnęła zezwolenia na świadczenie usług płatniczych spółce Conotoxia. Ta ostatnia działała m.in. przez agentów Cinkciarz.pl. KNF wcześniej informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz. pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy.

KNF cofnęła zezwolenie na świadczenie usług płatniczych spółce Conotoxia działającej przez agentów Cinkciarz. pl i Cinkciarz. pl Marketing - poinformowała w środę Komisja. Następstwem decyzji będzie m.in. wykreślenie spółki i jej agentów z rejestru dostawców usług płatniczych.

Conotoxia działała przez agentów Cinkciarz.pl

"W dniu 2 października 2024 roku Komisja Nadzoru Finansowego (...) wydała jednogłośnie decyzję cofającą zezwolenie na świadczenie przez Conotoxia spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zielonej Górze (...) usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej" - poinformowała KNF w opublikowanym w środę komunikacie. Dodała, że Conotoxia działała przez agentów, tj. spółki Cinkciarz. pl sp. z o.o. i Cinkciarz. pl Marketing sp. z o.o.

Reklama

Komisja wyjaśniła, że na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego i ustaleń nadzorczych uznano, że Conotoxia "nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych". "(...) Tym samym zachodzi przesłanka cofnięcia Spółce zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej" - dodano.

Conotoxia wykreślona z rejestru, wraz z jej agentami

Poinformowano również, że czynnikiem kluczowym dla decyzji było "niewypełnianie przez Spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych". Dodano, że decyzja KNF jest natychmiast wykonalna. Następstwem decyzji będzie wykreślenie spółki z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego, wraz z jej agentami Cinkciarz. pl i Cinkciarz. pl Marketing.

Conotoxia od chwili doręczenia jej decyzji musi zaprzestać - również przez agentów - zawierania nowych umów o prowadzenie rachunku płatniczego, przyjmowania wpłat lub transferów na wszystkie rachunki płatnicze przez nią prowadzone. Zaznaczono, że firma musi uniemożliwić dokonywania wpłat za pośrednictwem platformy internetowej lub innych narzędzi.

Do czasu rozliczenia zobowiązań wobec posiadaczy rachunków płatniczych, Conotoxia ma umożliwić im wypłaty z rachunków środków lub transferów na rachunki płatnicze prowadzone u innych dostawców, a do 31 grudnia br. rozwiązać wszystkie stosunki prawne wynikające z zawartych umów o świadczenie przez nią usług płatniczych, zaspokajając tym samym wszelkie roszczenia z tego tytułu - dodano.

Klienci Cinkciarz.pl skarżą się na opóźnienia w realizacji przekazów pieniężnych

We wtorek KNF informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz.pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy.

Jak wynika z doniesień medialnych, w ostatnich dniach klientów serwisu Cinkciarz. pl dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci - jak wynika z tych relacji - są informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.

Cinkciarz. pl na swojej stronie internetowej informuje, że jest firmą zarejestrowaną w Polsce i dostarcza usługę internetowej wymiany walut w trzech modelach transakcyjnych. Jest członkiem SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication).

***

PAP
Dowiedz się więcej na temat: płatności | wymiana walut | kantor internetowy | UOKiK | KNF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »