Continental wierzy w nasz rynek
Continental szacuje, że polski rynek sprzedaży opon do samochodów osobowych może wzrosnąć w 2010 roku o niecałe 3 proc., a opon ciężarowych o ok. 15 proc. - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele Continental Opony Polska.
Według danych przedstawionych przez Continental sprzedaż opon do samochodów osobowych spadła w Europie w 2009 roku o 5 proc. do 218 mln szt., tymczasem na rynku polskim sprzedaż ta wzrosła o 0,1 proc. do 9.737.000 szt.
"W tym roku możemy mówić o względnej stabilności gospodarczej w kraju, dlatego wydaje mi się, że możemy mówić o lekkim wzroście rynku do 10 mln szt. (opon do samochodów osobowych) w tym roku" - powiedział dyrektor handlowy Continental Opony Polska Jerzy Mendala.
Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych spadła w Europie w 2009 roku o 16 proc. do 8.865.000 szt., a na rynku polskim sprzedaż ta spadła o 4,7 proc. do 606 tys. szt.
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2010 roku sprzedaż opon do samochodów ciężarowych w Europie wzrosła o 22,7 proc. r/r do 1,41 mln szt., a w Polsce wzrosła o 46,6 proc. do 119,4 tys. szt. "Ten rok powinien być lepszym rokiem (na rynku opon ciężarowych).
Ostatnio słyszałem prognozy mówiące o wzroście o 15 proc. i do takich prognoz bym się skłaniał, czyli, że o 90-100 tys. szt. ten rynek powinien przyrosnąć, a w Europie powinien nastąpić ok. 5-7 proc. przyrost" - powiedział Grzegorz Jeziak, kierownik działu opon ciężarowych Continental Opony Polska.
Piotr Zielak, dyrektor generalny Continental Opony Polska, powiedział, że obroty koncernu Continental na świecie spadły w 2009 roku o ok. 4 mld euro do nieco ponad 20 mld euro. Dodał, że EBITDA samego działu ogumienia całego koncernu Continetal wyniosła w 2009 roku ok. 1 mld euro.