Coraz większe Tesco w USA

Po otwarciu 15 sklepów w Las Vegas, Los Angeles, San Diego i Phoenix (pod szyldem Fresh & Easy), Tesco planuje szybkie utworzenie sieci 1000 placówek w tym kraju.

Po otwarciu 15 sklepów w Las Vegas, Los Angeles, San Diego i Phoenix (pod szyldem Fresh & Easy), Tesco planuje szybkie utworzenie sieci 1000 placówek w tym kraju.

Tesco w ten sposób rywalizować będzie z największym rywalem na rynku detalicznym - Wal-Martem. W sklepach (75 proc. z nich będą to placówki mniejsze niż amerykańskie supermarkety) dostępne będą gotowe dania, co jest charakterystyczne dla marketów sieci Tesco w Wielkiej Brytanii.

Firma planuje teraz szybką budowę drugiego centrum dystrybucyjnego w północnej Kalifiornii. Podobnie jak pierwsze (blisko Los Angeles) może zaopatrywać do 500 tanich sklepów na wzór europejskich sieci Aldi albo Lidl. Tesco chce zainwestować w rozwój sieci ponad 250 mln USD i swoją pozycję zbudować kosztem np. sieci 7-Eleven

Reklama

Brytyjskie firmy handlowe Sainsbury's i Marks & Spencer próbowały działać w USA, ale wycofały się z operacji nie zdobywając zaufania amerykańskich klientów.

W Polsce pod marką Tesco działa 256 sklepów, 21 stacji benzynowych, trzy centra dystrybucyjne, do sieci należy ponadto 31 supermarketów Savia.

(KM)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: L.A.S. | USA | Tesco | Los Angeles
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »