Coraz większe Tesco w USA
Po otwarciu 15 sklepów w Las Vegas, Los Angeles, San Diego i Phoenix (pod szyldem Fresh & Easy), Tesco planuje szybkie utworzenie sieci 1000 placówek w tym kraju.
Tesco w ten sposób rywalizować będzie z największym rywalem na rynku detalicznym - Wal-Martem. W sklepach (75 proc. z nich będą to placówki mniejsze niż amerykańskie supermarkety) dostępne będą gotowe dania, co jest charakterystyczne dla marketów sieci Tesco w Wielkiej Brytanii.
Firma planuje teraz szybką budowę drugiego centrum dystrybucyjnego w północnej Kalifiornii. Podobnie jak pierwsze (blisko Los Angeles) może zaopatrywać do 500 tanich sklepów na wzór europejskich sieci Aldi albo Lidl. Tesco chce zainwestować w rozwój sieci ponad 250 mln USD i swoją pozycję zbudować kosztem np. sieci 7-Eleven
Brytyjskie firmy handlowe Sainsbury's i Marks & Spencer próbowały działać w USA, ale wycofały się z operacji nie zdobywając zaufania amerykańskich klientów.
W Polsce pod marką Tesco działa 256 sklepów, 21 stacji benzynowych, trzy centra dystrybucyjne, do sieci należy ponadto 31 supermarketów Savia.
(KM)