Czabański: Silne finansowo media publiczne to nasz wspólny interes
Krzysztof Czabański podkreśla, że silne finansowo media publiczne to interes każdego z nas i wspólne dobro, służące do realizacji polskiej racji stanu.
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych był w radiowej Jedynce pytany o stan prac nad nowymi regulacjami dotyczącymi abonamentu RTV. Krzysztof Czabański przypomniał o przygotowanym przez resort kultury projekcie, umożliwiającym rozliczanie abonamentu przy okazji podatków. Dodał, że rozważany jest także wariant finansowania mediów publicznych bezpośrednio z budżetu. Zastrzegł, że w tej sprawie toczy się jeszcze dyskusja. Wymagałoby to również uzgodnienia szczegółów takiego rozwiązania z Brukselą.
Jak mówił Krzysztof Czabański, on sam jest zwolennikiem takiego wariantu pod warunkiem, że na media publiczne przeznaczano by nie mniej niż dwa i pół miliarda złotych rocznie. Kwota ta powinna być gwarantowana przez budżet, by żaden rząd nie mógł przeznaczyć jej na inne cele.
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych mówił, że media publiczne przez lata były niszczone finansowo. Zasugerował, że po rozwiązaniu kwestii ich finansowania można by się zastanowić nad ograniczeniem liczby reklam, emitowanych w mediach publicznych. Po roku czy dwóch prawdziwego zasilania finansowania mediów publicznych należałoby rozpocząć proces ograniczania czasu reklamowego - docelowo do 4 minut na godzinę. Obecnie w ciągu godziny w mediach publicznych możemy usłyszeć do 12 minut reklam.