Czy ludzie chcą czytać nudne artykuły? Tak sądzą twórcy Boring Report
Serwis informacyjny Boring Report korzysta z sztucznej inteligencji, aby zmienić sposób, w jaki ludzie odbierają wiadomości. Zgodnie z nazwą i dosłownie staje się nużący, unikając sensacyjności.
Boring Report angażuje sztuczną inteligencję do przepisywania nagłówków wiadomości i streszczania tych historii. Wszystko po to, by ludzie znów wierzyli w newsy - pisze magazyn Fortune.
Amerykanie coraz mniej ufają mediom, a połowa z nich twierdzi, że krajowe źródła informacji mają zamiar wprowadzać w błąd lub oszukiwać - wynika z badania przeprowadzonego przez Gallup i Knight Foundation w lutym.
Ostatnio wprowadzony serwis informacyjny, Boring Report, uważa, że znalazł antidotum na to sceptyczne podejście, angażując sztuczną inteligencję do przepisywania nagłówków wiadomości i streszczania tych historii. Dostawcy usługi twierdzą, że używa ona technologii do "gromadzenia, przekształcania i prezentowania informacji" w sposób jak najbardziej faktograficzny, bez żadnej sensacyjności ani stronniczości.
Zdaniem przedstawicieli BR, obecny krajobraz mediów i model reklamowy zachęcają wydawnictwa do stosowania sensacyjnego języka w celu generowania ruchu. To wpływa na czytelnika, ponieważ musi przebrnąć przez emocjonalnie naładowany, alarmujący język, zanim dotrze do podstawowych faktów na temat samego wydarzenia.
Na swojej stronie internetowej Boring Report zestawił ze sobą fikcyjny i hiperboliczny nagłówek "Nadchodzi inwazja obcych: Ziemia skazana na zagładę" z takim, jaki sam by napisał, czyli "Eksperci dyskutują o możliwości istnienia istot pozaziemskich i potencjalnym wpływie na Ziemię".
Boring Report nie twierdzi, że całkowicie usuwa stronniczość, bo jego celem jest na razie wykorzystanie sztucznej inteligencji do informowania czytelników w sposób pozbawiony "sensacyjnego języka". Platforma korzysta z oprogramowania firmy OpenAI. - W przyszłości zamierzamy zmierzyć się z stronniczością, łącząc artykuły z różnych wydawnictw w pojedyncze streszczenie - twierdzą przedstawiciele Boring Report.
Boring Report, uruchomiony w marcu, został stworzony przez dwóch inżynierów z Nowego Jorku - Vasishta Kalinadhabhotla i Akshith Ramadugu. Darmowa usługa jest także wspierana przez dotacje i niedawno znalazła się wśród pięciu najczęściej pobieranych aplikacji w sekcji Magazyny i Gazety w Apple App Store. Przedstawiciele Boring Report odmówili podania szczegółów dotyczących liczby użytkowników, ale powiedzieli magazynowi Fortune, że planują w przyszłości wprowadzenie wersji płatnej.