Czytamy Papieża!

Ostatnia książka Jana Pawła II "Pamięć i tożsamość" stała się fenomenem rynku księgarskiego. Papież zdecydowanie wyprzedził Harry'ego Pottera jeżeli chodzi o zainteresowanie czytelników.

"Tematem dzieła jest człowiek zanurzony w historii, stający wobec zła XX wieku, wreszcie szukający swej tożsamości w spotkaniu z Bogiem" Książka jest liczącym ok. 200 stron zapisem rozmów, jakie w 1993 roku prowadzili z papieżem w Castel Gandolfo dwaj polscy intelektualiści, współzałożyciele wiedeńskiego Instytutu Nauk o Człowieku: ks. prof. Józef Tischner i filozof prof. Krzysztof Michalski. Rozmowy nagrane na taśmę magnetofonową Papież przerobił i zaktualizował podczas urlopu w swej letniej rezydencji.

Piraci nie śpią "Pamięć i tożsamość" pojawiła się również na nielegalnych aukcjach internetowych. "Nastąpił prawdopodobnie wyciek z drukarni lub w innym miejscu, w tej chwili badamy sprawę" - powiedział KAI Wojciech Bonowicz ze "Znaku". Pierwszy nakład wyniósł 450 tys. egzemplarzy, czyli o 50 tys. więcej niż planowano jeszcze kilka dni temu, ze względu na ogromne zainteresowanie.

Reklama

"To prawdziwy fenomen. Nie spotkałam się nigdy w historii polskich wydawnictw z takim przypadkiem. Papież zdecydowanie wyprzedził Harry'ego Pottera jeżeli chodzi o zainteresowanie czytelników" - powiedziała Sylwia Wcisło.

Poprzednie książki Jana Pawła II też okazały się bestsellerami. "Tryptyk Rzymski" rozszedł się dotychczas w ilości ponad 500 tys. egzemplarzy, a "Wstańcie, chodźmy" - ponad 300 tys. Należy przypomnieć, że przeciętny nakład książki w Polsce to najwyżej kilka tysięcy sztuk. Jednak wyniki poprzednich książek papieża to owoc wielu miesięcy sprzedaży. 350 tys. sztuk najnowszej książki Jana Pawła II sprzedało się niemal "na pniu", co stanowi swego rodzaju rekord.

M.B

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie | pamięć | papież | książki | tożsamość | czytać | Jan Paweł II
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »