Do Polski wchodzi Dm-drogerie markt. Rossmann zyska konkurenta

Jeden z największych europejskich graczy na rynku drogeryjnym, niemiecka sieć Dm-drogerie markt, szuka pracowników w Polsce. Jak podały portal WiadomosciHandlowe.pl. potężny konkurent może przełamać hegemonię niemieckiego konkurenta, sieci Rossmann?

Dm-drogerie markt 14 października zeszłego roku zarejestrowało domenę internetową, za pośrednictwem której poszukuje pracowników na potrzeby "nowo powstającej w Polsce sieci sklepów".

Firma szuka osób na 3 stanowiska, wszystkie jako miejsce pracy wskazują Wrocław. Pierwsze z nich to menedżer regionalny. W opisie stanowiska czytamy, że ma on prowadzić i rozwijać się 12-15 sklepów, co oznacza, że sieć po wejściu do Polski, chce od razu ruszyć z dynamicznym rozwojem.

Drugim stanowiskiem do obsadzenia jest kierownik sklepu (co ciekawe, wymagana jest bardzo dobra znajomość języka niemieckiego). Firma poszukuje też specjalisty od wsparcia technicznego w osobie konsultanta IT, który obsłuży system ERP firmy SAP. O sprawie jako pierwsza napisała Gazeta Wrocławska.

Reklama

Dm chwali się, że płaskie struktury firmy pozwalają jej pracownikom na proponowanie i wdrażanie własnych pomysłów. Zaletą ma być również elastyczność godzin pracy i ustalanie ich we własnym gronie pracowników.

Tym samym polski rynek drogeryjny zyska kolejnego wielkiego gracza. Na europejskim rynku nawet nieco potężniejszego niż największa sieć tego segmentu działająca w Polsce, czyli Rossmann. Dm-drogerie markt na koniec roku rachunkowego 2019/2020 (30 września 2020 roku) dysponowała siecią 3765 sklepów w całej Europie.

Najwięcej (ponad 2 tys.) z nich funkcjonowało w Niemczech. Firma działa też w Austrii, Czechach, a także na Słowacji i Węgrzech. Sukcesywnie rozwija również sieć swoich placówek w krajach bałkańskich. W 2017 roku zadebiutowała we Włoszech. W sumie obecna jest na 13 rynkach, Polska będzie 14.

Firma we wspomnianym roku fiskalnym zanotowała sprzedaż na poziomie 11,52 miliarda euro, to wzrost o 2,9 proc. względem poprzedniego roku. W samych tylko Niemczech obrót wyniósł 8,54 mld euro i był wyższy o 2,1 proc. niż rok wcześniej. W roku finansowym 19/20 na rynkach zagranicznych firma sprzedała produkty warte niemal 3 mld euro. W tym czasie zatrudniała ponad 62 600 osób.  

Dla porównania sieć drogerii Rossmann w 2020 roku osiągnęła całkowity obrót na poziomie 10,35 mld euro i był on wyższy od zeszłorocznego o 3,5 proc. W Niemczech sprzedaż osiągnęła poziom 7,33 mld euro i urosła o 4,7 proc. r/r. Z kolei w Polsce zeszłoroczna sprzedaż wyniosła ponad 2,3 mld euro. Rosmann miał 4244 sklepy w 8 krajach Europy (Polska, Niemcy, Czechy, Turcja, Albania, Kosowo, Węgry i Hiszpania). W Polsce było ich 1487, jednak już w lutym 2021 roku przekroczono barierę 1500 placówek. Zatrudnienie w całej sieci w 2020 roku wynosiło ponad 56 300 pracowników.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Nie czekaj, rozlicz PIT 2020

Planuj zakupy i znajdź najnowsze promocje w sklepach z ding.pl


wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: Rosmann | drogerie | handel Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »