Reklama

Dodatkowe pieniądze w Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg. Ponad 2 mld zł więcej dla samorządów

Rząd zdecydował, że Fundusz Rozwoju Dróg zostanie powiększony o 2 mld zł. Pieniądze zostaną wykorzystane na poprawę bezpieczeństwa na drogach i remonty dróg - poinformował po wtorkowym posiedzeniu Rady Ministrów wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

- Dzisiejszą decyzją Rady Ministrów poszerzamy rządowy Fundusz Rozwoju dróg zarówno w (...) przedmiocie finansowym jak i w zakresie rzeczowym. Poszerzamy finansowo ponad 2 mld zł - powiedział Weber.

Wyjaśnił, że 1 mld zł zostanie przeznaczony dla samorządów gminnych, powiatowych i wojewódzkich na inwestycje, które poprawią bezpieczeństwo pieszych, czy rowerzystów. Zbudowane zostaną dodatkowe przejścia dla pieszych, chodniki, czy ścieżki rowerowe.

Weber poinformował też, że kolejny 1 mld zł zostanie przeznaczony dla samorządów na małe remonty, poprawę nawierzchni dróg.

Reklama

Wiceminister dodał, że zaplanowano też przekazanie ponad 200 mln zł dla marszałków województw na infrastrukturę poprawiającą bezpieczeństwo ruchu drogowego.

"Będziemy mieli ponad miarę wniosków"

- Co do tego, że samorządy są i będą zainteresowane tymi propozycjami, które wynikają z ustawy o nowelizacji rządowego funduszu rozwoju dróg to jesteśmy tak samo pewni jak tego, że pomimo kłopotów już spowodowanych pandemią w obszarze budownictwa, budownictwa liniowego, drogowego czy kolejowego samorządy nie przestają inwestować w bezpieczeństwo na drogach gminnych na drogach powiatowych, na drogach municypalnych. Rząd Prawa i Sprawiedliwości te działania wspiera. Jesteśmy pewni, że będziemy mieli ponad miarę wniosków ponieważ dotyczą one tych działań i tych prac o ograniczonym zakresie finansowym, ale z kolei podnoszącym poziom bezpieczeństwa na tych właśnie drogach lokalnych. Nie mamy tutaj żadnych obaw - podkreślił podczas konferencji po obradach Rady Ministrów, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber dodał, że do 2019 wniosków o dofinansowanie było tyle, że musiała powstać lista rezerwowa oprócz tej głównej listy zadań, które "w pierwszym rzucie" otrzymywały dofinansowanie.

- W wielu województwach część wniosków nie mieściła się nawet na liście rezerwowej. Tak było w roku 2019, 2020, 2021 i w 2022. Jestem przekonany, że mimo pewnych trudności i komplikacji będzie tak w latach następnych ponieważ drogi to oczywiście bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ale to również rozwój gospodarczy. Wiemy, że samorządowcy realizują inwestycje drogowe po to, aby otwierać nowe tereny pod budownictwo jednorodzinne, pod budownictwo wielorodzinne. Wiem, że inni inwestują również w modernizację dróg po to aby otworzyć nowe tereny pod inwestycje gospodarcze, produkcyjne, albo magazynowe logistyczne - wymienił Rafał Weber.

Zaznaczył, że tych wartości dodanych budownictwa drogowego na poziomie samorządów jest bardzo wiele. - Dlatego jesteśmy spokojni o to, że te środki zostaną wykorzystane, a chętnych do ich wykorzystania naprawdę będzie bardzo wielu - stwierdził wiceminister Weber. 

Zobacz również: 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »