Dramat stacji telewizyjnych
W okresie styczeń-czerwiec 2009 roku największe cennikowe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miał TVN i wyniosły one 1,374 mld zł (dane nie uwzględniają rabatów), czyli o 7,3 proc. więcej, niż w takim samym okresie 2008 roku - podały Wirtualnemedia.pl na podstawie danych TNS OBOP.
Na drugie miejsce spadła Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1,116 mld zł, czyli o 12,7 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2008 roku.
Na trzeciej pozycji pozostała TVP1 z kwotą 856 mln zł, czyli o 23,3 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP2, czwarta w rankingu, odnotowała wzrost wpływów z reklam o 25,6 proc. do poziomu 576 mln zł.
Pod względem oglądalności ogółem udział TVN w czerwcu 2009 roku spadł rok do roku do 11,58 proc. z 13,33 proc. Stacja utrzymała czwartą pozycję za TVP1, TVP2 i Polsatem - wynika z raportu TNS OBOP przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Liderem rynku telewizyjnego pod względem oglądalności ogółem w czerwcu 2009 roku była TVP1, która zanotowała jednak spadek udziału w rynku do 21 proc. z 22,1 proc. Na drugie miejsce w rankingu awansowała TVP2 z 15,78 proc. udziału wobec 15,77 proc. rok wcześniej.
Znajdująca się na trzecim miejscu Telewizja Polsat zanotowała spadek oglądalności do 15,46 proc. z 20,79 proc.Na piątym miejscu w zestawieniu jest TVP Info (4,83 proc. udziałów), a na szóstym TVN24 (3,31 proc.)
W tzw. grupie komercyjnej - wśród osób w wieku 16-49 lat - liderem w czerwcu 2009 roku była nadal TVP1, której udział spadł do 18,31 proc. z 18,66 proc.
Na drugie miejsce w tej grupie spadł Polsat, którego udział zmniejszył się do 17,84 proc. z 23,71 proc. Na trzecią pozycję awansowała TVP2, której udział wzrósł do 14,73 proc. z 14,46 proc.
Na czwarte miejsce spadł TVN, a jego udział w grupie komercyjnej zmniejszył się rok do roku do 12,70 proc. z 14,99 proc.Na piątej pozycji utrzymał się TVP Info z udziałem 2,94 proc. (tak jak rok wcześniej).