Drobiarze chcą promować gęsinę

- W końcu roku przeprowadzona zostanie kampania promująca spożycie gęsiny. Ma ona zachęcić Polaków do tego mięsa i wypromować je jako danie np. z okazji dnia św. Marcina czy Bożego Narodzenia - poinformował dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa Leszek Kawski.

- W tym tygodniu została wyłoniona agencja reklamowa, która zajmie się promocją gęsiego mięsa - powiedział Kawski. Dodał, że zgłosiło się 5 firm, wybrano spośród nich dwie, które dopracowują projekty kampanii reklamowej.

Jak wyjaśnił Kawski, kampania będzie trwała przez dwa miesiące - listopad i grudzień 2010 roku. Jesień to najlepsza pora na spożywanie gęsiego mięsa. Na kampanię przeznaczono 2,5 mln zł z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Celem akcji jest zwiększenie sprzedaży gęsi na polskim rynku, a tym samym doprowadzenie do większego spożycia tego gatunku mięsa. Jak poinformował Kawski, obecnie przeciętny Polak zjada zaledwie 17 gramów tego mięsa rocznie. Kampania ma spowodować wzrost jego konsumpcji o 50 proc.

Reklama

Kawski powiedział, że Krajowa Rada Drobiarstwa zdecydowała się na promocję gęsiny, gdyż badania wskazują, iż pojawiło się zainteresowanie tym gatunkiem drobiu. - Zależy nam na tym, by każdy chociaż spróbował tego mięsa i przekonał się, jak jest ono smaczne - mówił dyrektor. Dodał, że dawniej gęsi były elementem tradycyjnej polskiej kuchni.

Polacy hodowali gęsi i delektowali się ich smacznym mięsem już w XVII wieku. W XIX wieku na warszawskiej giełdzie towarowej sprzedawano rocznie ponad 3,5 miliona gęsi. Także obecnie nasz kraj jest ich największym europejskim producentem.

Kampania promocyjna ma m.in. wypromować gęś jako danie z okazji dnia św. Marcina (przypadającego 11 listopada), czy Bożego Narodzenia. Kawski wyjaśnił, że np. w Niemczech gęsina jest tradycyjną potrawą na te święta. W Stanach Zjednoczonych je się indyka na Dzień Dziękczynienia, a w Polsce gęś mogłaby być potrawą na Dzień Niepodległości.

Według Kawskiego, kampania będzie skierowana przede wszystkim do średniozamożnych rodzin w dużych miastach. Tym razem ma ona trafić tylko do konsumentów z Polski, następna będzie przeznaczona dla odbiorców polskich gęsi w Niemczech.

- Będziemy chcieli konsumentom w tym kraju pokazać m.in. naszą produkcję, warunki chowu gęsi, a mamy się czym chwalić - powiedział Kawski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: gęsina | gęsi | chciał | kampania | danie | Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »