Duża transakcja na rynku sklepów specjalistycznych. Polski producent rowerów kupuje sieć 45 salonów

Romet - największy polski producent rowerów - ogłosił transakcję nabycia sieci 45 stacjonarnych sklepów wielkopowierzchniowych Prorowery.pl. Akwizycja została już zrealizowana - podały wiadomoscihandlowe.pl. Zdaniem firmy, inwestycja tylko w tym sezonie przyniesie ponad 100 mln zł przychodu, a cała Grupa Romet wypracuje ponad 600 mln zł przychodu.

Wszystkie placówki stacjonarne multibrandowej sieci Prorowery.pl mają łącznie powierzchnię ponad 30 tys. mkw. Są zlokalizowane w miejscowościach na terenie całego kraju, w których Romet nie miał do tej pory swoich sklepów. Do końca roku firma planuje otworzyć kolejnych 30-35 sklepów. Dodatkowo w wybranych, dużych miastach będą otwierane showroomy, będące świadectwem omnikanałowej transformacji sieci i łączenia sprzedaży stacjonarnej z e-commerce.

Historia marki Romet sięga 1948 roku. Współcześnie fabryki firmy mają ponad 65 tys. m kw. powierzchni i produkują rocznie ok. 400 tys. rowerów. To ok. jednej trzeciej produkcji rowerów w całej Polsce. Połowa rowerów trafia na eksport do krajów Europy Zachodniej i Środkowej, m.in. do krajów bałtyckich. Już dziś rowery Romet dostępne są na 50 światowych rynkach.

Reklama

Potrzeby klientów

- Nowa inwestycja jest odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów, którzy oczekują kompleksowej, profesjonalnej obsługi w sklepach specjalistycznych, jest również świadomym krokiem rozwoju grupy Romet w kierunku sprzedaży bezpośredniej zgodnie z najnowszymi, światowymi trendami - tłumaczy firma w komunikacie ogłaszającym przejęcie.

Wiceprezes Grupy Romet Grzegorz Grzyb podkreśla, że trendy sprzedaży w branży sportowej istotnie zmieniły się na przestrzeni ostatnich kilku lat, szczególnie w obszarze łączenia zakupów przez internet z bezpośrednim kontaktem z klientem i umożliwieniem mu fizycznego doświadczenia z produktem. To dlatego firma podjęła kroki, aby skalować biznes w zgodzie z tymi trendami i rozwijać sieć sklepów stacjonarnych.

Ponad 600 salonów partnerskich

- Nowa inwestycja  uzupełnienia  dotychczasową sieć dystrybucji rowerów marki Romet, która aktualnie liczy ponad 600 salonów partnerskich, o własne sklepy. To co odróżnia nas od konkurencji i większości funkcjonujących obecnie sklepów rowerowych to możliwość przetestowania roweru przed zakupem. Wielu klientów  tego oczekuje, a taką możliwość daje niewiele sklepów w naszej branży. Równie istotne jest to, że  klient ma do dyspozycji szeroki asortyment  wyspecjalizowanych w swoich segmentach kilku wiodących na rynku  marek rowerowych - dodaje Grzyb.

Prorowery.pl to multibrandowa sieć stacjonarnych sklepów rowerowych w Polsce, oferująca sprzęt sportowy, ze szczególnym uwzględnieniem rowerów, a także usługi serwisowe. Wszystkie sklepy posiadają w swojej ofercie rowery kilku uznanych, światowych marek rowerowych; klienci znajdą w nich również rowery elektryczne, odzież outdoorową, sprzęt fitness i hulajnogi elektryczne.

Akcesoria coraz ważniejsze

- Ważnym produktem w sieci stają się akcesoria rowerowe. Najbliższy sezon już pokazuje, że ta kategoria będzie dominującą obok sprzedaży sprzętu sportowego. Marka Romet zaprojektowała akcesoria osobno dla każdej kategorii rowerów. Dodatkowo w nowej odsłonie platformy zakupowej online Prorowery.pl, akcesoria te będą odpowiednio klasyfikowane pod kątem ceny i zastosowania, a także przypisane do konkretnej grupy modeli, co znacznie ułatwi proces zakupowy - zapowiada firma.

Nowy model sprzedaży

Dodaje: - Koncepcja naszego modelu sprzedażowego w sieci sklepów Prorowery.pl, bazuje na kilku kluczowych filarach ścieżki zakupowej klienta. Klient może zamówić rower w sklepie internetowym, a jego odbiór zadeklarować w sklepie stacjonarnym na terenie całej Polski. Następnie, dzięki niespotykanym w branży rowerowej powierzchniom naszych sklepów przekraczających często nawet 1 tys. mkw., klient przed ostateczną decyzją może przetestować rower osobiście. Jeżeli nie zdecyduje się na zakup zamówionego modelu, może go nie odebrać ze sklepu, zmienić swoją decyzję zakupową, doradzić się eksperta i wyjechać z salonu wymarzonym, idealnie dobranym do swoich potrzeb rowerem.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc!

Jak uzasadnia Grzegorz Grzyb, specyfika produktu jakim jest rower powoduje, że klient w procesie zakupu chce rower zobaczyć, "przymierzyć" się do niego i najlepiej przetestować przed podjęciem decyzji. - Jednocześnie widzimy wyraźny, wręcz skokowy wzrost internetowej sprzedaży. Dlatego równolegle do rozwoju kanałów e-commerce budujemy największą w Polsce, w pełni profesjonalną sieć wyspecjalizowanych, stacjonarnych salonów rowerowych. Jesteśmy przekonani, że taki produkt jak rower, powinien być sprzedawany równolegle w sklepie stacjonarnym oraz w kanałach e-commerce. Te dwa obszary, na których obecnie najbardziej się skupiamy i intensywnie je rozwijamy, powinny ze sobą współgrać oraz płynnie się uzupełniać. Jesteśmy pewni, że taka synergia zwiększająca komfort i poczucie bezpieczeństwa wśród klientów, pozwoli nam na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Ile kosztuje Netflix na miesiąc?

Romet jest przekonany, że nabycie własnych sklepów, pójście w stronę omnikanałowości oraz otwieranie showroomów w prestiżowych lokalizacjach dużych miast to właściwa strategia. Ponadto grupa planuje dalszą ekspansję na rynki zagraniczne. Zrobiła już pierwszy krok w tym kierunku, otwierając ze strategicznym partnerem własne przedstawicielstwo na Litwę, Łotwę i Estonię, gdzie zakontraktowane zamówienia rowerów Romet w tym regionie wzrosły rok do roku o 100 proc.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: fuzje spółek | turystyka | rowery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »