Dwie firmy telekomunikacyjne pod lupą UOKiK

Urząd Ochrony Konsumencji i Konsumentów wszczął postępowania przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum. Urząd zakwestionował takie praktyki firm telekomunikacyjnych, jak niewręczanie formularza odstąpienia od umowy, czy żądanie zwrotu ulgi od konsumenta rozwiązującego umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług.

Urząd Ochrony Konsumencji i Konsumentów wszczął postępowania przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum. Urząd zakwestionował takie praktyki firm telekomunikacyjnych, jak niewręczanie formularza odstąpienia od umowy, czy żądanie zwrotu ulgi od konsumenta rozwiązującego umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług.

Do Urzędu napłynęło wiele skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów czy zawiadomień przekazywanych przez prezesa UKE na sposób zawierania umów przez Telepolska i Telekomunikację Novum. Obaj przedsiębiorcy oferują dostęp do usług telekomunikacyjnych, zawierając z konsumentami m.in. umowy poza lokalem przedsiębiorcy. Zgodnie z prawem, przedsiębiorca, który zawiera umowy w ten sposób, musi poinformować konsumenta na piśmie o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni oraz wręczyć wzór takiego formularza.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudza także zastrzeganie w umowach i pobieranie od konsumentów opłat wyrównawczych w sytuacji np. wycofania przez konsumenta zamówienia na usługę przed rozpoczęciem jej świadczenia. Zgodnie z prawem, przedsiębiorcy telekomunikacyjni mogą dochodzić od konsumentów, w sytuacji rozwiązania umowy, jedynie równowartości ulgi przyznanej konsumentowi.

Reklama

Prezes UOKiK we wszczętych postępowaniach sprawdzi, czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W konsekwencji może nałożyć karę finansową max. do 10 proc. przychodów każdego z przedsiębiorców.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | firmy telekomunikacyjne | telekomunikacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »