"Dziennik Gazeta Prawna": Można zarobić na prezydencji
80 milionów złotych jest warta marka "Prezydencja Polski", licząc wydatki na promocję, sponsoring i media - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Najwięcej zyskają na tym firmy, które są oficjalnymi partnerami prezydencji. W zamian za wsparcie logistyczne mają otrzymywać promocję przy dużej, prestiżowej imprezie.
Gazeta wyjaśnia, że gdy co pół roku zmienia się kraj przewodniczący Unii Europejskiej, zmieniają się partnerzy prezydencji. W Niemczech były to trzy wielkie firmy samochodowe, a w Hiszpanii aż 37 głównie lokalnych firm.
Polskie MSZ postawiło na 6 marek, które użyczyły na potrzeby prezydencji swoje produkty. Same firmy wyceniają ich wspólne zaangażowanie w przygotowanie prezydencji na 10 milionów złotych, co jest kroplą w morzu całkowitych wydatków na ten cel, szacowanych przez MSZ na niemal 430 milionów. Resort zwraca jednak uwagę, że nie o pieniądze w tym wypadku chodzi, lecz o wizerunek naszego kraju.
Z podobnego założenia wychodzą partnerzy prezydencji. Podkreślają, że ich zaangażowanie ma w dużej mierze charakter wizerunkowy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Niewątpliwie jednak 10 milionów złotych, jakie duże koncerny wyłożyły na wsparcie prezydencji, to znacznie mniej, niż musiałyby wydać na standardową reklamę o podobnym zasięgu.
Jak obliczyło MSZ, marka "Prezydencja Polska" warta jest około 80 milionów złotych.
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".