Reklama

"Dziennik Gazeta Prawna": Na polskie tory wjechało finansowe eldorado

Zaczęły się żniwa dla kolejowej branży budowlanej. W tym roku trafią do niej 4 miliardy złotych, w przyszłym strumień pieniędzy nakręcany unijnymi funduszami podwoi się - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Według szacunków Ministerstwa Infrastruktury, w tym roku do przedsiębiorstw modernizujących tory wpłyną 4 mld zł. Tegoroczny rekord to jednak dopiero zapowiedź finansowego eldorado. Już w przyszłym roku wydatki na modernizację podwoją się. Na tym poziomie utrzymają się aż do 2014 r.

Reklama

Na tym rynku karty rozdają cztery firmy: giełdowa Trakcja-Tiltra, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Grupy PKP, Feroco oraz Torpol. Najwięcej kontraktów w branży nazbierała Trakcja-Tiltra - ok. 3,5 mld zł.

- Połową tej kwoty będziemy musieli się podzielić z konsorcjantami - mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji-Tiltry.

W ciągu trzech najbliższych lat kolejowy sektor będzie musiał przerobić ponad 20 mld zł. To więcej niż łączne wydatki na kolej przez ostatnie 20 lat. Szefowie największych spółek w branży zapewniają, że dysponują potencjałem wykonawczym do realizacji zaplanowanych przez rząd inwestycji.

- Oby zarządca infrastruktury nadążył z ogłaszaniem i rozstrzyganiem nowych przetargów - mówi Adrian Furgalski. PKP Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawców m.in. na remont linii Rail Baltica z Warszawy na Litwę i ze stolicy do Radomia, a także z Poznania do Wrocławia.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »