Ekspansja Żabki w Rumunii. Właśnie ogłoszono sukces
Żabka w drugiej połowie listopada otworzyła swój 50. sklep w Rumunii. Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, oznacza to, że sieć zrealizowała swoje tegoroczne plany dotyczące zagranicznej ekspansji. Sieć franczyzowa z Polski pojawiła się na rumuńskim rynku w maju tego roku pod szyldem Froo.
Żabka już w listopadzie zapowiadała, że do końca roku chce mieć w Rumunii 50 sklepów. Sieć międzynarodową ekspansję w tym kraju rozpoczęła w maju, uruchamiając pierwszy sklep w Bukareszcie. Przygotowania trwały jednak wiele miesięcy.
Żabka potwierdziła w odpowiedzi na pytania "Wiadomości Handlowych", że udało jej się zrealizować zamierzone plany. "Obecnie sieć sklepów pod szyldem Froo liczy 50 placówek" - przekazało biuro prasowe sieci.
"Dalsze tempo rozwoju sieci pozwoli nam precyzyjnie określić optymalną strategię działania na tym rynku w kolejnych miesiącach" - dodała Żabka w przesłanym komentarzu. Jak przypomniał serwis, jeszcze w październiku Grupa Żabka zapowiadała chęć posiadania od 50 do 60 rumuńskich sklepów Froo, co może oznaczać, że dynamika otwarć nieznacznie spadła.
Sieć o otwarciu pierwszej placówki na rumuńskim rynku poinformowała w kwietniu 2024 r. Kilka tygodni później pierwsza placówka otworzyła swoje drzwi dla klientów.
Jak wynikało z podawanych w pierwszej połowie roku informacji przez lokalny portal revistaprogresiv.ro, Żabka chciała uruchomić w Rumunii 200 sklepów Froo jeszcze w 2024 roku.
Jak podają "WH", Żabka funkcjonuje na rumuńskim rynku w formule określanej mianem "modelu partnerstwa biznesowego z lokalnymi przedsiębiorcami", jednocześnie nie nazywając tego "franczyzą".
Z kolei od połowy 2024 roku sieć testuje w Rumunii koncept sieci sklepów modern convenience pod marką Froo. Ma to pozwolić lepiej zrozumieć i poznać lokalny rynek.