Eksport na Ukrainę i do Rosji spadł. Ministerstwo Gospodarki szuka nowych klientów
Eksport na Ukrainę i do Rosji spadł o 25 procent. Resort gospodarki uznał, że klientów trzeba szukać gdzie indziej - informuje "Puls Biznesu".
- To świetny moment, by zdobyć inne rynki, poszerzyć bazę klientów - zauważa wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik.
Resort wybrał już 11 krajów. I tak wśród wytypowanych przez MG państw są: Azerbejdżan, Indie, Indonezja, Mongolia, Malezja, Turkmenistan, Wietnam, Chorwacja, Serbia, Bośnia i Hercegowina oraz Macedonia.
Resort chce zachęcić tamtejsze firmy do kontaktów z polskimi przedsiębiorstwami.
- Będą to misje przyjazdowe dla potencjalnych kontrahentów i dziennikarzy z danego kraju - mówi Antoniszyn-Klik.
- Ponadto konferencje koncentrujące się na wspieranych branżach, połączone z pokazem lub degustacją polskich specjalności eksportowych, czy kampania promocyjna "Made in Poland" poprzez artykuły sponsorowane - wylicza wiceszefowa MG.
Program potrwa pół roku; ministerstwo liczy, że ruszy już we wrześniu.