Elektromobilni. Rusza kampania promująca zeroemisyjne technologie w transporcie

98 proc. kierowców samochodów konwencjonalnych w Polsce przyznaje, że stan ich wiedzy nie pozwoliłby na podjęcie decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny. Wzrostowi świadomości społecznej w zakresie zeroemisyjnych technologii w transporcie ma służyć uruchomiana we wtorek kampania elektromobilni.pl.

Pod koniec września 2020 r., po polskich drogach jeździło 14,7 tys. elektrycznych samochodów osobowych, z których 55 proc. stanowiły pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałą część hybrydy typu plug-in - wynika z Licznika elektromobilności PSPA i PZPM. W tym czasie funkcjonowało 1,2 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania (2,4 tys. punktów). W kolejnych latach eksperci spodziewają się dalszego rozwoju floty "elektryków" w Polsce. Z analizy  "Polish EV Outlook 2020" wynika, że 2025 roku może to być nawet 280 tys. sztuk pojazdów w pełni elektrycznych.

Reklama

Badania Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych pokazują, że nad zakupem "elektryka" zastanawia się już 30 proc. kierowców. Do zdynamizowania elektrycznej transformacji polskiego transportu potrzebna jest jednak edukacja.

- Zeroemisyjna transformacja w sektorze transportu wymaga zmiany nawyków mobilnościowych Polaków. To rola nie tylko administracji publicznej, ale również wszystkich pozostałych interesariuszy tego rynku, w tym sektora biznesu. Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie, niezwykle ważne jest podjęcie zakrojonych na szeroką skalę działań edukacyjnych. To właśnie one stanowią nadrzędny cel kampanii społecznej elektromobilni.pl - mówi Michał Kurtyka, minister klimatu i środowiska. Jak podkreśla, elektromobilni.pl to jedna z najbardziej kompleksowych inicjatyw edukacyjnych w Europie.

Centralnym elementem kampanii jest serwis elektromobilni.pl, stanowiący obszerną bazę wiedzy na temat elektromobilności oraz oferujący nowoczesne i interaktywne kalkulatory i porównywarki, uławiające zakup i użytkowanie samochodów elektrycznych, w tym m.in. mapa stacji ładowania, katalog EV, porównywarka taryfowa i całkowitych kosztów eksploatacji, kalkulatory kosztów podróży, ładowania czy emisji CO2.

- To wiodące źródło informacji na temat elektromobilności w Polsce, które dostarcza wiedzę i narzędzia, niezbędne do podejmowania świadomych decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny, teraz lub w przyszłości. W serwisie docelowo znajdzie się 12 narzędzi ułatwiających podjęcie odpowiedzialnej decyzji o przejściu na elektromobilność - mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Inny element kampanii stanowi program Elektromobilna Polska, skierowany do miast, miejsc, instytucji i firm przyjaznych elektromobilności. - Każdy podmiot będzie mógł włączyć się w kampanię i zostać jej ambasadorem. Powstanie wirtualna mapa prezentująca miejsca przyjazne elektromobilności, a uczestnicy projektu zostaną wyposażeni w wiedzę i objęci programem szkoleń. Naszym celem są tysiące takich miejsc w Polsce - mówi dr Alicja Pawłowska-Piorun, p.o. kierownika Zakładu Niskoemisyjnego Transportu KOZK.

Wraz z kampanią wystartuje również pierwszy w Polsce klub posiadaczy i użytkowników EV. Jego członkowie będą zachęcani do wypełniania ankiet, ważnych dla całego sektora. W zamian za aktywność otrzymają m.in. zniżki na usługi ładowania - 5, 7, oraz do 10 proc. rabatu w ramach w największej sieci w Polsce (GreenWay).

Kampania elektromobilni.pl została uruchomiona pod egidą Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu (KOZK). W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu, w tym koncerny motoryzacyjne: BMW, Daimler, Nissan i Volkswagen, sektor infrastrukturalny: ABB i Nexity oraz instytucje finansowe: PKO Leasing. Wśród partnerów są także: Arval, Garo, GreenWay, Volvo, LOTOS, Energa, innogy Go! oraz MAN. Patronat honorowy nad kampanią objęły Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

d.p.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: transport | samochód elektryczny | elektryczne auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »