energe21 dla Museumspädagogischer Dienst Berlin

60-ta rocznica zakończenia II Wojny Światowej zbiegła się w czasie z obchodami Berlińskiego Tematu Roku 2005 - 'Między wojną a pokojem' ('Zwischen Krieg und Frieden').

60-ta rocznica zakończenia II Wojny Światowej zbiegła się w czasie z obchodami Berlińskiego Tematu Roku 2005 - 'Między  wojną a pokojem' ('Zwischen Krieg und Frieden').

60-ta rocznica zakończenia II Wojny Światowej zbiegła się w czasie z obchodami Berlińskiego Tematu Roku 2005 - 'Między wojną a pokojem' ('Zwischen Krieg und Frieden').



W projekt zaangażowało się ponad 300 muzeów oraz instytucji kulturalnych i naukowych. Odbywające się w ramach przedsięwzięcia 'Między wojną a pokojem' wystawy, pokazy filmowe, koncerty i dyskusje wskazują na stan zawieszenia narodu niemieckiego po 1945 roku, konflikty spowodowane przez II Wojnę Światową oraz ich skutki aż po dzień dzisiejszy. Straszne zwycięstwa i gwałtowny upadek; Koniec i nowy początek; Wyzwolenie i okupacja; Zimna wojna i pokojowa rewolucja - to tematy przewodnie berlińskich spotkań.

Reklama



'Między wojną a pokojem' przyczynia się zdaniem Gerharda Schrödera, byłego Kanclerza Niemiec, do odpowiedzialnego traktowania najmłodszej historii Niemiec i 'daje dzisiejszym młodym ludziom impulsy, aby wyciągać wnioski z przeszłości z pożytkiem dla przyszłości'.



Polska agencja interaktywna energe21 miała również możliwość uczestniczenia w tym niemieckim projekcie. - Nawiązaliśmy współpracę z Museumspädagogischer Dienst Berlin (MD Berlin) i na jego zlecenie wykonaliśmy serwis internetowy dla wystawy Bernarda Heisiga - dowiadujemy się od Piotra Ambroziaka, dyrektora kreatywnego energe21. Bernard Heisig to urodzony w 1925 roku malarz ekspresjonista, który w swoich pracach wyraża szaleństwo wojny i jej tragicznych skutków dla tych, którzy ją przeżyli. Wystawa 'Die Wut der Bilder' to jeden z eventów w ramach projektu 'Między wojną a pokojem'. - Jest to niezwykle ważne wydarzenie kulturalne, ponieważ to właśnie sztuka pozwala najlepiej przekazać koszmar wojny i jej tragizm, a także źródła politycznych konfliktów i prywatnych dramatów ludzkich - stwierdza Ambroziak. Dodatkowo na uwagę zasługuje fakt współpracy pomiędzy polską agencją energe21 a niemiecką MD Berlin - okazuje się, że Internet nie ma granic i funkcjonuje ponad wszelkimi podziałami, zwłaszcza tymi historycznymi.


Internetowy projekt na potrzeby wystawy Bernarda Heisiga 'Die Wut de Bilder' (www.bernhard-heisig.de) posiada niemiecką oraz angielską wersję językową i tylko w takich językach przebiegała komunikacja pomiędzy energe21 a MD Berlin w czasie jego realizacji. - To dosyć ciekawe wyzwanie, zwłaszcza jeśli niemiecki nie jest moim ulubionym językiem - przyznaje się Project Manager serwisu WWW, Katarzyna Kosińska. - Ale rozpoczynająca się właśnie współpraca z niemiecką organizacją kulturalną MD Berlin jest powodem, dla którego będę kontynuowała naukę tego języka - dodaje z uśmiechem.



Uroczyste otwarcie wystawy wraz z wystąpieniem Bernarda Heisiga miało miejsce w piątek, 21 października. Do końca marca przyszłego roku ponad 60 prac niemieckiego twórcy będą mogli oglądać Berlińczycy, później wystawa przeniesie się do Wrocławia, miasta, w którym urodził się Bernard Heisig.



http://www.bernhard-heisig.de


http://www.energe21.com


e-biznes.pl
Dowiedz się więcej na temat: Berlin | rocznica | wystawy | wojny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »