Film przerwany co 30 minut

Ograniczenia związane z przerywaniem programów reklamami i przepisy dotyczące tzw. telewizji na żądanie określa nowa unijna dyrektywa "O audiowizualnych usługach medialnych" (AMSD). Dyskutowano o niej w Warszawie podczas konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Ograniczenia związane z przerywaniem  programów reklamami i przepisy dotyczące tzw. telewizji na żądanie  określa nowa unijna dyrektywa "O audiowizualnych usługach  medialnych" (AMSD). Dyskutowano o niej w Warszawie  podczas konferencji zorganizowanej przez Krajową Radę Radiofonii i  Telewizji.

Dyrektywa ma być przyjęta przez Parlament Europejski pod koniec listopada. Wprowadza ona m.in. definicję audiowizualnej usługi medialnej na żądanie (tzw. telewizji na żądanie) - umożliwiającej wybór audycji oraz czasu jej odbioru z przedstawionej oferty programowej. Dyrektywa określa też definicje telesprzedaży oraz kryptoreklamy.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski powiedział , że nowa dyrektywa jednoznacznie wskazuje na potrzebę regulacji prawnej i kontroli rynku usług audiowizualnych, a co za tym idzie - istnienia takiego ciała jak KRRiT.

Reklama

- Jeszcze parę lat temu mówiło się o rynku telewizyjnym, dzisiaj mówi się o usługach audiowizualnych - technologia się zmienia. Jest cały szereg nowych kanałów dystrybucji, przez który program do nas dociera. Treść przekazu jest istotna ze względów społecznych, dlatego w całej UE są urzędy, które to kontrolują - u nas jest to KRRiT - wyjaśnił Kołodziejski.

Według unijnych przepisów stacje telewizyjne będą mogły przerywać filmy (z wyłączeniem seriali i dokumentów) oraz programy informacyjne, reklamami i telesprzedażą, nie częściej niż raz na 30 min. W przypadku audycji dla dzieci emisja reklam będzie możliwa, jeśli program trwa dłużej niż pół godziny. Dyrektywa znosi dzienny limit reklamy, ale czas emisji spotów nie może przekraczać 12 minut w ciągu godziny.

Decyzja o ewentualnym przyzwoleniu na stosowanie kryptoreklamy pozostawiona jest państwom członkowskim UE, przy czym dyrektywa zakazuje jej stosowania jeżeli ma dotyczyć m.in. papierosów i leków dostępnych wyłącznie na receptę. Unijne przepisy nakazują też umieszczenie informacji o kryptoreklamie na początku i na końcu programu.

Po zatwierdzeniu dyrektywy przez Parlament Europejski, państwa UE będą miały dwa lata na wprowadzenie jej w życie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Parlament Europejski | film | przerwany | parlament | dyrektywa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »