Firma parkingowa żądała opłat mimo ważnego biletu. UOKiK nakazał zwrot opłat
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zobowiązał zarządzającą parkingami firmę WEIP do zwrotu opłat naliczonych wskutek rzekomego braku biletu parkingowego. Sprawą zainteresowano się po fali skarg. Urząd przyznał rację konsumentom.
WEIP to operator parkingów komercyjnych, znajdujących się np. przy centrach handlowych czy szpitalach. Jak się okazuje, wskutek niesłusznie wystawionych wezwań do zapłaty za brak biletu parkingowego do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło wiele skarg. Decyzją UOKiK firma została zobowiązana do zwrotu pieniędzy.
Z przeprowadzonej analizy wynika, że w przypadku, gdy kierowca kupił bilet, ale nie był on umieszczony za szybą samochodu (np. spadł lub został zabrany przez kierowcę po wyjściu z pojazdu), WEIP nakładał opłaty dodatkowe - nawet w sytuacji, gdy w reklamacji klient udowadniał, że taki bilet został opłacany. Ponadto spółka miała w swoich regulaminach stosować zapisy, które mówiły o wszczęciu postępowania windykacyjnego i egzekucyjnego w sytuacji, gdy opłata dodatkowa nie zostanie uiszczona, a co więcej, to klient zostanie obciążony kosztami tych czynności.
"Twierdzenie spółki brzmiało kategorycznie i wskazywało na nieuchronność tych zdarzeń. Tak przekazywane, wprowadzało konsumentów w błąd i miało na celu wywołanie nieuzasadnionej obawy, której skutkiem było uiszczenie żądanych przez firmę opłat" - informuje UOKiK.