Firma Telly rozdaje darmowe telewizory. Ale chce wiedzieć, kim jesteś i co lubisz robić

Start-up Telly chce rozdawać darmowe telewizory. 55-calowy sprzęt o wartości tysiąca dolarów można dostać za darmo. Ale jest haczyk: drugi ekran, przymocowany do telewizora, który bez przerwy wyświetla spersonalizowane wiadomości i reklamy.

Firma Telly planuje rozdać za darmo pół miliona 55-calowych telewizorów. Warunek? Do ekranu telewizora będzie przymocowany drugi, wyświetlający reklamy i informacje, dobrane na podstawie danych odbiorcy. 

"Kończymy trwającą od dziesięcioleci praktykę podwójnego obarczania opłatami konsumentów, w której najpierw muszą kupić telewizor, a potem zarabia się na nich miliardy, sprzedając im reklamy nieposiadające dla nich żadnej wartości" - mówi o kampanii dyrektor ds. strategii Telly, Dallas Lawrence w rozmowie z CNN. Reklamy i wiadomości wyświetlane użytkownikom rozdawanych przez Telly urządzeń będą dobierane na podstawie informacji o danym gospodarstwie domowym. I będą wyświetlane non-stop - wskazuje stacja

Reklama

Powiedz, kim jesteś, a dostaniesz telewizor

"Podajesz nam swoje dane demograficzne oraz psychograficzne na poziomie indywidualnym i domowym, zanim jeszcze dostaniesz swoje urządzenie, więc wiemy, kim jesteś. Wiemy, gdzie mieszkasz, znamy twoje dochody, wiemy, jakim samochodem jeździsz, wiemy, kiedy kończy się twoja umowa najmu" - mówi o pomyśle Ilya Pozin, założyciel i dyrektor generalny Telly.  

"Podobnie jak inni producenci telewizorów, mamy dane dotyczące oglądalności, ale teraz będziemy mieć również dane o oglądalności w poszczególnych gospodarstwach domowych. Kiedy połączysz te dwie rzeczy, targetowanie jest dosłownie jeden do jednego" - wskazał Pozin w rozmowie z “Hollywood Reporter". 

Jak podaje CNN, zgodnie z polityką prywatności firmy, gromadzone dane obejmują dane kontaktowe i adres IP, ale też to, jakim drużynom sportowym kibicują widzowie, jaka jest ich płeć, orientacja seksualna i poglądy polityczne.  

Telewizor za darmo? Nie do końca

 

Firma Telly twierdzi, że inteligentne telewizory i tak już zbierają takie dane, tylko robią to w mniej przejrzysty sposób. Do tego nie oferują nic w zamian. "Jedyną różnicą jest to, że my prosimy o podanie tych danych z góry, a do tego dajemy w zamian telewizor o wartości tysiąca dolarów" - mówi Lawrence w rozmowie z amerykańską stacją. 

Telewizor ma być dostarczany z urządzeniem do przesyłania strumieniowego 4K Android TV. Technologia ma być też kompatybilna z innymi głównymi urządzeniami do przesyłania strumieniowego, takimi jak Amazon Fire Stick lub Apple TV. 

Przed uruchomieniem Telly w 2021 roku założyciel firmy, Ilya Pozin, był współzałożycielem Pluto TV, bezpłatnej usługi przesyłania strumieniowego z reklamami. Pluto TV zostało zakupione przez Viacom w 2019 roku za 340 milionów dolarów.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: prywatność w sieci | telewizor | nowe technologie | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »