Firmy tytoniowe w USA celowo wprowadzały konsumentów w błąd
Firmy tytoniowe w USA muszą zapłacić za kampanię medialną o ryzyku związanym z paleniem. Taką decyzję podjęła amerykańska sędzia.
Chodzi o przeszłość. Zdaniem sędzi Gladys Kessler z Waszyngtonu, producenci papierosów przez kilkadziesiąt lat ukrywali faktyczne zagrożenia wynikające z palenia tytoniu.
Zgodnie z wyrokiem, teraz w mediach pojawią się hasła typu "Palenie zabija średnio 1200 Amerykanów. Każdego dnia". Slogany będą poprzedzone informacją o tym, że firmy tytoniowe celowo wprowadzały konsumentów w błąd. Na razie nie jest jasne, w których mediach pojawią się te hasła, ani ile będzie kosztować kampania. Koncerny tytoniowe chcą odwołać się od wyroku.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze