Galerie handlowe trafią na prowincję

Duże aglomeracje już są nasycone, więc sieci handlowe szukają zysków poza nimi - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Obecnie w Polsce aż 135 galerii handlowych jest w trakcie budowy lub planowania. Po ich ukończeniu liczba tego typu obiektów sięgnie niemal pięciuset.

Powstawanie centrów handlowych w mniejszych ośrodkach tłumaczy się ożywieniem popytu, czyli inaczej mówiąc bogaceniem się Polaków. Jeszcze niedawno swego rodzaju progiem opłacalności była liczba mieszkańców powyżej 100 tys.

Teraz miejscowości mające poniżej 70 tys. również są już uważane za atrakcyjne dla tego typu inwestycji.

Szacuje się, że w br. przeznaczymy na zakupy 835 mld zł, czyli 6 proc. więcej niż w 2010 r.

Reklama

Duże centra pojawią się wkrótce m.in. w Bełchatowie, Chełmnie, Łomży, Puławach, Sieradzu, Starachowicach, Szczecinku i Żyrardowie - wylicza "Dziennik Gazeta Prawna"

_ _ _ _ _

Wojna o osiedla

Nadchodzi wojna również o nasze osiedla. Biedronka i Carrefour stawiają na rozwój swojej sieci . Carrefour Express, zapowiadała uruchamianie w 2011 roku i w kolejnych latach 100 placówek rocznie. Obecnie Carrefour ma około 60 sklepów tego typu. Do końca tego roku sieć franczyzowa ma liczyć 80 placówek. Docelowo sieć Carrefour Express ma objąć cały kraj, ma być obecna także w mniejszych miejscowościach. "Analizy pokazują, że Polacy lubią robić zakupy w sklepach osiedlowych, odwiedzają je co drugi dzień.

Ten segment ma potencjał?

W Europie jest obecnie ponad 7,5 tys sklepów franczyzowych. (...) Nie ma powodów, by w Polsce nie było 1 tysiąca sklepów tego typu" - powiedział Vincent. Model franczyzowy Carrefour łączy elementy franczyzy twardej i miękkiej. Carrefour daje m.in. know-how, pakiet szkoleń, finansuje system informatyczny, pakiet marketingowy na otwarcie, część wyposażenia.

Konkurencja nie śpi!

W 2010 roku Biedronce przybyło więcej sklepów, niż zakładał plan. Otwarto ich aż 183, razem daje to 1649 sklepów w Polsce. Polska część odpowiada już za 55 proc. obrotów działającej w Polsce i Portugalii grupy Jeronimo Martins. Wzrost sprzedaży grupy wyniósł 18,7 proc., do 8,7 mld euro.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »