Gang Mocniaków Biedronki pod ostrzałem rodziców. Poszło o imię parówki

Najnowsza edycja Gangu Mocniaków budzi krytykę i kontrowersje. Tym razem, obok zdrowych produktów, pluszaki przedstawiają tostowy chleb, słodki rogalik czy krem czekoladowy. Jednym z nich jest Parówka Patrycja. Rodzice obawiają się, że dziewczynki o tym imieniu staną się w szkołach obiektem wyzwisk.

Woda Werka, Dynia Dorotka, Krem Krzyś czy Jajko Julek - to niektóre postacie spośród liczącego 11 pluszaków promowanego przez Biedronkę Gangu Mocniaków - najnowszej akcji lojalnościowej sieci sklepów. "Poznaj żywieniowe supermoce Gangu Mocniaków. Daj się wciągnąć do ich fascynującego świata. Zbieraj naklejki. Zdobądź Mocniak"” - czytamy na stronie akcji. 

Parówka Patrycja niepokoi rodziców

Pluszaki budzą kontrowersje. Serwis Trójmiasto.pl zwraca uwagę, że największe emocje wywołała Parówka Patrycja. Tym razem rodzicom i opiekunom chodzi nie tylko o skład tego produktu, ale też prześmiewcze skojarzenia, które mogą prowadzić do wyśmiewania dzieci w szkole. Maskotka stała się obiektem dyskusji w sieciach społecznościowych. 

Reklama

"Parówka Patrycja - cieszę się, że moje dziecko inaczej się nazywa" - to komentarz, który często się powtarza na społecznościowym profilu Biedronki. "Mam dziś imieniny i się dowiaduję, że wy z Patrycji zrobiliście parówkę po prostu... Mogliście chociaż szyneczkę" - napisała internautka.

Nie tylko dietetycznie

W przeciwieństwie do poprzednich akcji Biedronki, tym razem w skład gangu weszły też produkty, którymi niechętnie karmią swoje dzieci rodzice. Obok Dyni Dorotki, która - jak czytamy na stronie Biedronki - jest bogatym źródłem witaminy A, której potrzebują oczy, zawiera też zdrową dla włosów miedź, znalazł się Krem Krzyś. Można o nim przeczytać, że dobrze komponuje się z owocami, ale w jego jedzeniu należy robić sobie przerwy. 

Analizując wygląd pluszaków niezadowoleni rodzice przypominają, że polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Z przeprowadzonego pod koniec 2022 r. badania wynika, że co 4. z nich ma nadwagę. "Krem czekoladowy i oranżada? Dlaczego promujecie wśród dzieci takie niezdrowe produkty?” - pytają. i sugerują zmianę nazwy akcji z Mocniaków na Grubiaki. 

Biedronka: Potrzebna równowaga

Autorzy akcji argumentują, że pluszaki reprezentują produkty z pięciu kategorii, które powinny być elementem zrównoważonej diety. Są nimi warzywa i owoce, produkty zbożowe, produkty będące źródłem białka, dobre tłuszcze i produkty zapewniające odpowiednie nawodnienie.

"Tradycyjnie z pomocą kultowego gangu chcemy edukować najmłodszych. Nie chcemy jednak kreować fikcji, zakładając, że dzieci odżywiają się wyłącznie najzdrowszymi produktami" - czytamy na stronie akcji.

Biedronka od kilku lat prowadzi akcje lojalnościowe, w których za punkty zdobywa się maskotki. Pierwsze odsłony programu pod hasłem "Gang Świeżaków" zrealizowano w 2016 i 2017 r. Zeszłoroczna akcja nazywała się "Gang Bystrzaków". Jej maskotki przedstawiały zwierzęta, rośliny i zjawiska pogodowe.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | gang mocniaków | parówka | kontrowersje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »