Gartner: Sprzedaż komputerów na świecie wzrośnie o 19 proc.

W tym roku na świecie sprzedanych będzie 367,8 mln komputerów - prognozuje firma analityczna Gartner. To o 19 proc. więcej niż w 2009 r., kiedy sprzedano 308,3 mln sztuk.

W tym roku na świecie sprzedanych będzie 367,8 mln komputerów - prognozuje firma analityczna Gartner. To o 19 proc. więcej niż w 2009 r., kiedy sprzedano 308,3 mln sztuk.

Zdaniem dyrektora ds. badań firmy Gartner Ranjita Atwala, nawet jeżeli światowa gospodarka wolniej będzie się odbudowywać po kryzysie, to nie wpłynie to w znaczący sposób na rynek komputerów, gdyż posiadanie PC-ta jest coraz częściej kojarzone z koniecznością, a nie luksusem.

- Obniżyliśmy naszą prognozę wzrostu rynku w drugiej połowie 2010 r. o 2 proc. - do 15,3 proc. To wynik niepewnych prognoz gospodarczych dla USA i Europy Zachodniej - dodał Atwal. Podkreślił, że w 2009 r. to indywidualni klienci podtrzymywali rynek PC-tów, a firmy rezygnowały z zakupów sprzętu.

Reklama

Zdaniem eksperta firmy Raphaela Vasqueza, w całkowitej sprzedaży komputerów przenośnych spada udział mini-notebooków. Pod koniec 2009 r. wyniósł on 20 proc., gdy tymczasem w drugim kwartale br. spadł poniżej 18 proc. Vasquez spodziewa się, że w 2014 r. będzie to 10 proc.

- Zawsze znajdą się chętni na zakupu mini-notebooków, ale nigdy urządzenia te nie będą substytutem tradycyjnego laptopa. (...) Ci, którzy decydowali się na zakup mini-notebooka ze względu na niską cenę, teraz decydują się na zakup tradycyjnego notebooka, bo ceny obu urządzeń stają się do siebie coraz bardziej zbliżone - zaznaczył.

Gartner to firma analityczna zajmująca się badaniami branży IT. Powstała w 1979 roku. Zatrudnia 1,2 tys. analityków i konsultantów w 80 krajach na całym świecie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | Gartner | 19+ | firmy | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »