Gigant zwalnia. 8700 osób na bruk

PepsiCo Inc. Inc. planuje zwolnienie 8700 osób w swoich fabrykach w 30 krajach. Pozwoli to na restrukturyzację firmy i większe wydatki na reklamę w Północnej Ameryce (do 600 mln dolarów).

Wytwórca napojów m.in. Pepsi, Gatorade, Mountain Dew i zakąsek Doritos zmniejszy zatrudnienie o 3 proc. Kosztować to będzie w tym roku 425 mln dol. W latach 2013-2015 kosztować to będzie 100 mln dol. Zaoszczędzi dodatkowo 1,5 mld dolarów do 2014 r. (z wcześniejszymi oszczędnościami 3 mld dolarów).

Konkurent Coca-Cola też zamierza oszczędzać, lecz nie na ludziach - zamierza ich nawet zatrudniać.

Walory Pepsi po godz. 16.30 traciły na nowojorskiej giełdzie 4,29 procent. Szefostwo firmy uważa, że 2012 r. będzie drugim kolejnym rokiem z wyższymi cenami surowców co uderzy w zyski spółki. Mimo trudnych czasów PepsiCo zwiększy dywidendę.

Reklama

Zysk za IV kwartał 2011 r. wzrósł o 4 proc. do 1,42 mld dol. W zeszłym roku zysk wyniósł 1,37 mld dol. W całym roku fiskalnym zarobek wyniósł 6,46 mld dol (+2 proc. r/r). Przychód w całym roku zwyżkował o 15 procent do 66,5 mld dol. (z 57,84 mld dol.).

Krzysztof Mrówka

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: I.N.C. | bruk | firmy | gigant | PepsiCo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »