Groupon: Zwrot pieniędzy tym, którzy nie wyjechali z Mati World Holidays
Osobom, które zakupiły za pośrednictwem Groupona oferty biura podróży Mati World Holidays i nie wyjechały, pieniądze będą zwrócone - poinformował w czwartek serwis. Jeśli z tego nie skorzystają, będą mogły wybrać inną ofertę turystyczną.
Zarząd Groupon Polska dla swoich klientów, którzy wykupili oferty upadłego biura podróży i ich zaplanowane wyjazdy zostały odwołane, przygotował dwa specjalne rozwiązania - poinformował serwis.
"Pełny zwrot do 100 proc. ceny podstawowej imprezy, w przypadku braku zainteresowania ofertą zastępczą" - podał Groupon w komunikacie. Podkreślono, że zwrot nie obejmuje usług zakupionych indywidualnie bezpośrednio w Mati World Holidays i nieuwzględnionych w ofercie podstawowej.
Drugą propozycją serwisu jest wybór innej dowolnej oferty turystycznej z katalogu. "Przy wyborze oferty o pełnej wartości podstawowej ceny imprezy, na którą wykupiony został kupon, klienci nie będą musieli dodatkowo dopłacać" - podał Groupon. W przypadku wyboru droższej oferty trzeba będzie dopłacić różnicę, w przypadku tańszej - serwis nie będzie zwracał różnicy.
Groupon poinformował także, że informacje o szczegółowej procedurze zamiany wycieczki na inną lub ewentualnego zwrotu pieniędzy, zostaną przekazane zainteresowanym klientom w czwartek w specjalnym mailingu.
"Jest to niestety już drugi taki przypadek tego lata, z jakim przychodzi nam się zmierzyć, a kolejny w »czarnej serii« upadków na polskim rynku touroperatorów i przewoźników czarterowych. Czujemy się jednak w obowiązku pomóc naszym klientom w tej trudnej chwili i chcemy dołożyć wszelkich starań, aby ograniczyć przykre doświadczenia do minimum" - podał serwis.
Wcześniej Groupon podjął podobne działania po problemach finansowych poznańskiego biura podróży Alba Tour.
We wtorek chorzowskie biuro Mati World Holidays zapowiedziało złożenie wniosku o upadłość i poprosiło samorząd woj. śląskiego o pomoc w ściągnięciu swoich klientów do Polski. Służby urzędu marszałkowskiego, wobec trudnej sytuacji turystów za granicą, zaczęły organizować transport dla pozostawionych w Egipcie i Tunezji turystów - mimo braku formalnego zawiadomienia o niewypłacalności biura.
Serwis Groupon działa w Polsce od 2010 roku i jest portalem, na którym dokonuje się tzw. grupowych zakupów. Polega to na tym, że oferta staje się aktywna, gdy wykupi ją konkretna liczba osób.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze