Grupa Żywiec: Sprzedaż piwa w czasie Euro 2012 wzrośnie minimalnie

Nie 16 proc., a maksymalnie 2 proc. Takiego wzrostu sprzedaży piwa możemy spodziewać się podczas Euro 2012 - prognozuje Grupa Żywiec. Doświadczenia z podobnych imprez w innych krajach wskazują, że spożycie złotego trunku rośnie znacząco, ale w krajach, w których pija się głównie wino.

- Krążą analizy na rynku, że w czasie Euro polski rynek piwa wzrośnie nawet o 16 proc. Z naszych danych wynika, że będzie to nie więcej niż 1-2 proc. - mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec, w wywiadzie dla Newserii.

Jak podkreśla, do takich szacunków skłaniają ich wnioski z poprzednich imprez.

- Euro ma taką specyfikę, że rzeczywiście goście piją więcej piwa, ale tylko w krajach, które nie są piwne. Np. w Portugalii, która jest uważana za kraj wina, wszyscy spodziewali się dużych wzrostów konsumpcji piwa i rzeczywiście ten duży wzrost nastąpił, ale w Austrii, gdzie również wszyscy się spodziewali dużego wzrostu, był on niewielki - przypomina rzecznik Grupy Żywiec.

Reklama

W Austrii roczne spożycie złotego trunku sięga 100 litrów na dorosłą osobę. Polacy piją niewiele mniej, bo ok. 95 litrów. Zdaniem Sebastiana Tołwińskiego notowane wyniki pozwalają już od połowy lat 90. określać Polskę jako kraj piwny.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Mimo spodziewanego niewielkiego wzrostu Grupa Żywiec inwestuje w promocję przed mistrzostwami. Najnowsza kampania Warki, oficjalnego sponsora polskiej reprezentacji piłki nożnej, zachęca kibiców do wspólnego śpiewania hymnu podczas meczów. Planowane są również spotkania piłkarzy z dawnego składu reprezentacji z kibicami w 11 miastach Polski.

Grupa Żywiec liczy na zwiększoną sprzedaż nietypowymi kanałami dystrybucji, szczególnie na pokładach samolotów, promów i w wagonach restauracyjnych "Wars".

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku Polacy wypili ponad 37 mln hektolitrów piwa, a w porównaniu do 2010 roku spożycie trunku wzrosło o ok. 5 proc. Również w Grupie Żywiec sprzedaż w zeszłym roku zaczęła rosnąć o ok. 2 proc. z 11,9 mln do 12 mln hektolitrów. Jak podkreśla Sebastian Tołwiński to w głównej mierze zasługa 10 nowych produktów, które spółka wprowadziła na rynek. W tym roku dla klientów przygotowane będą trzy nowości.

Opr. KM

Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec SA, dla Newserii:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż piwa | euro | Żywiec | sprzedaż | Euro 2012
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »