Hakerzy dotarli do danych 200 tys. klientów banku

Dostawca usług finansowych Citigroup poinformował w czwartek o wykryciu cyberataku na internetowy serwis bankowy Account Online. Według agencji Reutera, hakerzy dotarli do danych ok. 200 tysięcy posiadaczy kart kredytowych z Ameryki Północnej.

To, że hakerzy dotarli do danych ok. 1 proc. klientów Account Online firma wykryła podczas rutynowej kontroli.

Piraci internetowi mieli dostęp do nazwisk klientów, numerów ich kont oraz informacji kontaktowych, w tym adresów poczty elektronicznej.

Nie dotarli do dat urodzenia, numerów ubezpieczenia, dat ważności kart kredytowych ani kodów zabezpieczających.

Według dziennika "Financial Times", który jako pierwszy poinformował o incydencie, bank odkrył atak na początku maja.

W komunikacie przesłanym agencji AP, rzecznik Citigroup Sean Kevelighan poinformował, że obecnie firma kontaktuje się z klientami, których konta zostały zaatakowane i podejmuje działania, które mają zapobiec powtórzeniu się cyberataku.

Reklama

"Dla bezpieczeństwa tych klientów nie ujawniamy dalszych szczegółów" - napisał Kevelighan.

Jak wynika z zeszłorocznego raportu firmy, Citi ma w Ameryce Północnej ponad 21 mln klientów, którzy korzystają z kart kredytowych.

Citigroup to kolejna firma, która w ostatnich miesiącach padła ofiarą hakerów. Ataki na swoje systemy informatyczne wykryły m.in.: dostawca broni Lockheed Martin, firma Sony oraz Google.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: deta | bank | haker | danie | online | Dana | Citigroup | atak hakerów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »