Handel. W ubiegłym roku wzrosła sprzedaż Biedronki
Choć to wstępne wyniki, już można mówić o sukcesie sieci sklepów Biedronka w Polsce. Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2020 roku do 13,47 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku w euro o 6,7 proc., a w walucie lokalnej (w złotych) o 10,4 proc.
Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2020 roku do 13,47 mld euro, co oznacza wzrost rdr w euro o 6,7 proc., a w walucie lokalnej o 10,4 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 7,1 proc. - poinformował Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, we wstępnych danych.
W samym czwartym kwartale 2020 r. sprzedaż Biedronki wyniosła 3,56 mld euro, co oznacza wzrost rdr w tej walucie o 5,1 proc., a w walucie lokalnej o 10,4 proc. - informuje spółka. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 6,9 proc.
Jeronimo podało, że sprzedaż Biedronki stanowiła w 2020 roku 69,8 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy, które wyniosły w tym okresie 19,29 mld euro (wzrost rdr o 3,5 proc.).
Z komunikatu wynika, że w 2020 roku Biedronka utrzymała zakładany poziom ekspansji i otworzyła 129 sklepów. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 113 sklepów i liczyła na koniec roku 3.115 placówek.
Sprzedaż w drogeriach Hebe (należących do Jeronimo Martins) wyniosła w 2020 roku 245 mln euro, czyli spadła w tej walucie o 5,4 proc. W samym czwartym kwartale przychody Hebe wyniosły 65 mln euro, co oznacza spadek rdr o 18 proc.
Na koniec 2020 roku sieć Hebe liczyła 266 sklepów - w całym roku otwarto 22 sklepy, a zamknięto 29.
***