Honda ma się świetnie

Takie problemy, jakie ma Honda na pogrążonym w kryzysie rynku samochodowym, pewnie chciałby mieć każdy producent czy importer.

Takie problemy, jakie ma Honda na pogrążonym w kryzysie rynku samochodowym, pewnie chciałby mieć każdy producent czy importer.

W 2005 r. japońska Honda sprzedała w Polsce 9762 nowe samochody osobowe, co przyniosło jej 10. pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się aut. W tym roku firma chce także zbliżyć się do poziomu 10 tys. sztuk i utrzymać

4-procentowy udział w rynku. Nie jest to jednak łatwe.

? Sytuacja Hondy jest w tym roku dość trudna. Paradoksalnie, nie chodzi tu o spadek sprzedaży, ale o popyt na nowe modele naszej marki. W całej Europie przerósł on oczekiwania firmy. W związku z tym nasza brytyjska fabryka nie jest w stanie dostarczyć nam tylu samochodów, ile moglibyśmy sprzedać ? mówi Takayoshi Yamaguchi, prezes Honda Poland.

Reklama

W kolejce po auto

Zapewnia, że firma zastosowała już środki zaradcze.

? Zwiększono produkcję tak, aby wykorzystać pełne moce produkcyjne fabryki i poprawić kłopotliwą sytuację przedstawicielstw firmy w całej Europie ? twierdzi szef polskiego przedstawicielstwa Hondy.

Mimo tych zapewnień sytuacja nadal jest trudna. Potwierdzają to dilerzy.

? Na niektóre wersje Civica trzeba czekać co najmniej trzy miesiące. Z kolei kiedy chcemy zamówić Accorda z silnikiem Diesla lub w wersji kombi, czekamy nawet pół roku ? twierdzi Jakub Wyszomirski, właściciel salonu Honda Wyszomirski z Siedlec.

Eksperci wyjaśniają tę sytuację.

? Polski rynek nie jest dla Hondy priorytetowy. Jeśli gdzieś trzeba dostarczyć auto, w pierwszej kolejności trafia na rynki o największej sprzedaży, np. do Niemiec ? zaznacza Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji.

Nadal inwestują

Według zapewnień szefa Hondy, obecny kryzys sprzedaży na polskim rynku nie zagroził funkcjonowaniu sieci 47 autoryzowanych dilerów.

? Klienci, którzy planują zakup nowej Hondy, rzadko z niego rezygnują na rzecz używanego auta niewiadomego pochodzenia. Można powiedzieć, że naszą firmę kryzys dotknął w stosunkowo małym stopniu ? przekonuje szef Honda Polska.

Dilerzy Hondy nie rezygnują z inwestycji.

? W ostatnich latach wielu naszych dilerów pobudowało nowe obiekty bądź dokonało znacznych inwestycji w dotychczasowych siedzibach. Będziemy dążyć do tego, aby sieć wysokiej klasy punktów sprzedaży w Polsce systematycznie się zagęszczała ? deklaruje Takayoshi Yamaguchi.

Firma nie ma natomiast problemów z ofertą.

? Spodziewamy się kontynuacji dużej sprzedaży modelu Civic, utrzymania wysokiego zainteresowania Accordem oraz całkiem sporego nowej Hondy Legend. Na początku 2007 r. rozpoczniemy sprzedaż nowej Hondy CR-V oraz wprowadzimy na polski rynek model Civic hatchback w 3-drzwiowej wersji ? wylicza prezes Yamaguchi.

Paweł Janas L

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Honda | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »