Reklama

IKEA najszybciej rozwija się w Polsce

Aż 3,22 mld złotych wyniosła wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA w roku finansowym 2016 . Sprzedaż zwiększyła się o 21,6 % w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że Polska odnotowała najszybszy wzrost spośród wszystkich rynków na świecie.

Aż 3,22 mld złotych wyniosła wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA w roku finansowym 2016 . Sprzedaż zwiększyła się o 21,6 % w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że Polska odnotowała najszybszy wzrost spośród wszystkich rynków na świecie.

W analizowanym okresie odnotowano blisko 28 milionów wizyt w 9 sklepach IKEA w Polsce.

Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się meble kuchenne, których sprzedaż wzrosła z 39 tys. do 50 tys.

Klienci IKEA coraz częściej wybierają produkty przyczyniające się do bardziej zrównoważonego życia w domu, których sprzedaż wzrosła o prawie 30 proc.

IKEA w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy. Firma zanotowała rekordowy wynik sprzedaży i tym samym plasuje się wśród najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Co więcej, IKEA w Polsce zapowiada dalszy wzrost sprzedaży, otwarcie nowych sklepów oraz uruchomienie sklepu internetowego.

Reklama

W Polsce jesteśmy od ponad 50 lat i jest to jeden z ważniejszych strategicznie rynków w globalnej strukturze firmy. Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld złotych obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań.

Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki IKEA w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty. - powiedziała Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA w Polsce.

W 2015 roku IKEA Polska sprzedała prawie 2,7 mln produktów, które wpływają na bardziej zrównoważone życie w domu. Jest to prawie 20 proc. więcej niż w roku 2014. Produkty te stanowiły w 2015 roku 4,7 proc. całkowitej wartości sprzedaży sklepów IKEA w Polsce.

Polacy kupowali najwięcej zrównoważonych produktów i rozwiązań w działach wyposażenia kuchni, przechowywania i oświetlenia.

Chcemy inspirować i promować proekologiczne postawy, nie tylko udostępniając produkty, które ograniczają zużycie naturalnych surowców, ale także dając konkretne przykłady. Dlatego inwestujemy w rozwiązania ograniczające emisję CO2 i produkujące czystą energię. Obniżyliśmy ceny energooszczędnego oświetlenia, a już w 2017 roku wprowadzamy do sprzedaży panele fotowoltaiczne - powiedziała Anna Pawlak-Kuliga.

Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 34,2 miliarda euro, co stanowi wzrost o 7,2% w porównaniu do roku finansowego 2015. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy IKEA jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii.

Grupa IKEA ma za sobą kolejny dobry rok. Odwiedziło nas aż 783 miliony klientów - powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor generalny Grupy IKEA. W przyszłym roku chcemy skupić naszą uwagę na rozwoju wielokanałowości - dodaje.

Nazwa marki IKEA to akronim - skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »