W sklepach IKEA w Polsce można już kupić najczęściej wymieniane części do mebli. Jak poinformowało nas biuro prasowe sieci, tego rodzaju asortyment będzie dalej rozwijany. "W Polsce w najbliższym roku planujemy przetestować możliwość zamawiania przez klientów części zamiennych dla wybranych modeli sof, takich jak podłokietniki, poduszki na siedzenie i pod plecy" - zapowiada IKEA w wysłanej do naszego portalu wiadomości.
Sieć zapowiada także, że w związku z czasowym zamknięciem sklepów stacjonarnych jesienią 2020 r., zdecydowała się przełożyć na rok 2021 zaplanowaną globalnie akcję z okazji Black Friday pod hasłem "Oddaj i zyskaj" (#BuyBack).
W ramach kampanii sklepy IKEA miały wprowadzić możliwość zwrotu przez klientów używanych, niechcianych lub niepotrzebnych już mebli, które sieć wycenia i odkupuje. Następnie poszukuje im nowych domów promując w ten sposób rozwiązania mające na celu zapobieganie nadmiernej konsumpcji w trosce o zasoby i planetę.
"Również jesienią 2020 r. zawiesiliśmy testowaną na terenie Warszawy usługę "Odbioru sof i foteli". Usługa pozwalała pozbyć się za opłatą niepotrzebnej sofy lub zbędnego fotela w momencie zakupu nowych produktów. W trosce o środowisko naturalne, przewoziliśmy je w Warszawie do Fundacji Habitat for Humanity Poland, by otrzymały drugie życie. Zgodnie z umową Fundacja mogła je przekazać dalej w darowiźnie, wykorzystać w swoich programach pomocy społecznej lub sprzedać w swoim sklepie charytatywnym ReStore, aby w ten sposób pozyskać fundusze na swoją działalność charytatywną. ReStore stał się głównym i najważniejszym narzędziem nadawania drugiego życia tym meblom" - poinformowała sieć.
Decyzję o zawieszeniu testowej usługi realizowanej w Warszawie od marca 2019 roku, IKEA podjęła wspólnie z Fundacją. Wszystko z powodu panującej pandemii. "Przemawiały za tym zaostrzone wymagania higieniczne związane z zapobieganiem pandemii COVID-19 oraz związane z tym wyzwania operacyjno-logistyczne" - tłumaczy sieć. Usługa jest realizowana nadal w Krakowie. Agata Kinasiewicz