Influencer marketing - każdy może być ambasadorem marki?

Zalewani w przestrzeni publicznej i wirtualnej morzem banerów, ogłoszeń i innych grafik reklamowych przestaliśmy je dostrzegać. Czy to oznacza, że reklamodawcy odpuszczają i zamierzają zaprzestać promowania marki? Otóż nie! Dziś "nośnikiem reklamowym" stają się influencerzy.

Słowo influencer pojawiło się w polskim marketingu kilka lat temu i szybko zaczęło być odmieniane przez wszystkie przypadki. A kto tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? - Influencer to osoba, która może być ambasadorem marki, ale przede wszystkim jest jednak liderem opinii - wyjaśnia Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji internetowej. Jej działalność Wojciech Kardyś przyrównuje do najpopularniejszej dziewczyny w szkole, z którą chcą się przyjaźnić inne uczennice, która jest natychmiast naśladowana i która kreuje trendy.

Jesteś w internecie, możesz być influencerem

Dziś influencerem może być w zasadzie każdy, kto ma pomysł na swoją obecność w internecie. Rozwój i popularność portali społecznościowych ułatwia to zadanie. Nie trzeba być ekranową gwiazdą czy popularnym piosenkarzem, by stać się dla marki atrakcyjnym liderem opinii. Wystarczy zaistnieć w blogosferze, na YouTubie czy innym serwisie i mieć określoną grupę w miarę stałych odbiorców. Każdy, kto ma rzesze fanów staje się potencjalnym influencerem. Wśród tej grupy znajdziemy zarówno nastoletnich gamerów, kontrowersyjnych "trolli", jak i autorów popularno-naukowych poradników.

Reklama

Grupa idealnych odbiorców

Marketerzy szybko zrozumieli, że współpraca z influencerami to przyszłość reklamy. Influencer jest dla swoich odbiorców ważną postacią. Podglądają ją i, miej lub bardziej świadomie, wzorują się na niej. Reklamowy przekaz, który wychodzi od nich jest bardziej subtelny jednak często wpływa na odbiorców znacznie bardziej niż klasyczna reklama.

Wojciech Kardyś podkreśla, że influencerzy dają marce to, co trudno było osiągnąć szeroką displey'ową reklamą - idealnie skrojony target. Współpracując z konkretnym blogerem czy osobowością internetową marka dociera do tej grupy odbiorców, na której najbardziej jej zależy. Praktycznie każda branża może wyłuskać dla siebie osobę, która będzie idealnie promować jej produkt.

Przyszłość reklamy

- Wykorzystywanie influencerów to trend, który będzie się utrzymywać, nie widzę teraz niczego innego, co mogłoby zastąpić influencerów - ocenia Kardyś i dodaje, że dziś już nawet tradycyjne agencje PR-owe zaczynają zmieniać się i stawiać w swoich działaniach na "liderów opinii".

Wiele firm dobrze radzi sobie z wykorzystaniem influencer marketingu, ale niektóre nie potrafią jeszcze w pełni używać wszystkich jego dobrodziejstw. Trzeba mieć duże wyczucie i wiedzę, by zachować balans między przychodami zwiększanymi przez influencerów a wiarygodnością i pozycją marki. Przyszłość udanego influencer marketingu zależeć będzie w dużej mierze od zdolności marek do tworzenia kampanii, w których element treści tworzonych przez influencerów odgrywał będzie istotną rolę - czytamy na stronie Konferencji Influencers Day. - Tym samym od wpływowych osób coraz częściej oczekuje się mniej nachalnego działania i zachowania autentycznej tożsamości. Wyzwania stojące dziś przed obiema stronami wymagają zaangażowania i nieszablonowych działań. Warto je poznać - dodają organizatorzy Influencers Day.

- - - - - -

Influencers Day

28 września na stadionie PGE Narodowym odbędzie się wyjątkowa konferencja - Influencers Day. To wydarzenie skierowane do liderów opinii i celebrytów, blogerów i vlogerów, przedstawicieli biznesu zainteresowanych wykorzystaniem influencer marketingu w swoich firmach, agencjach kreatywnych, reklamowych i PR. Dedykowana jest także reprezentantom nowych mediów i startupów.

Organizowane na PGE Narodowym w Warszawie wydarzenie poświęcone będzie roli jaką odgrywa influencer marketing oraz oczekiwaniom marek wobec twórców internetowych jak również influencerów wobec firm.

Wśród poruszanych tematów znajdą się zagadnienia związane z zasadami współpracy pomiędzy markami a wpływowymi osobami w sieci. Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z praktyką firm na co dzień współpracujących z infuencerami oraz do wymiany doświadczeń i networkingu

Wśród zaproszonych gości między innymi znani liderzy opinii: Mateusz Kusznierewicz - żeglarz sportowy, działacz społeczny przedsiębiorca oraz Konrad Kruczkowski - bloger, reportażysta i pisarz młodego pokolenia.

Więcej o wydarzeniu na stronie: http://influencersday.pl

Fanpage: https://www.facebook.com/InfluencersDay

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: influencer
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »