Reklama

Info-TV-FM obniża ceny, by skłonić operatorów do podpisania umów

Info-TV-FM wprowadza nową hurtową ofertę telewizji mobilnej, która uwzględnia wyniki przeprowadzonego pilotażu oraz oczekiwania operatorów przekazane w trakcie prowadzonych rozmów. Spółka nawet o połowę obniży opłaty stałe dla operatorów i liczy, że dzięki temu szybko podpisze z nimi umowy.

- Jestem przekonany, że nowa oferta pozwoli na szybkie wynegocjowanie warunków z˙operatorami oraz podpisanie umów - powiedział cytowany w komunikacie Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca Info-TV-FM.

Reklama

- Jesteśmy gotowi wziąć na siebie zgłaszane przez operatorów ryzyko związane z mniejszą liczbą użytkowników w˙początkowym okresie funkcjonowania usługi. W przekonaniu o sukcesie telewizji mobilnej dodatkowo utwierdziły nas wyniki programu pilotażowego - dodał.

Info-TV-FM podała, że nowa oferta składa się z dwóch wariantów i pozostawia operatorom wybór sposobu rozliczania usługi. Opcja pierwsza obniża stałe opłaty miesięczne nawet o połowę, dzięki czemu jest bardziej atrakcyjna w przypadku pozyskania mniejszej ilości abonentów. Opcja druga bazuje na opłatach stałych i niewiele zmienia się w zależności od ilości użytkowników.

Spółka poinformowała też, że wprowadziła dodatkową bonifikatę, która może obniżyć wysokość opłaty stałej aż o 50 proc. Wartość bonifikaty będzie równa połowie wydatków operatora poniesionych przez 6 miesięcy na zakup aparatów telefonicznych oraz innych urządzeń umożliwiających klientom korzystanie z telewizji mobilnej w oparciu o ofertę Info-TV-FM.

W praktyce oznacza to, że Info-TV-FM dofinansuje nowe telefony komórkowe przystosowane do odbioru telewizji mobilnej zakupione przez operatorów.

Zarówno dotychczasowa, jak i nowa oferta przewidują specjalny opust uzależniony od˙ilości abonentów telewizji mobilnej. Oznacza to, że im więcej będzie użytkowników usługi, tym mniejszą opłatę stałą zapłaci operator.

Nowa oferta przewiduje, że˙do˙50˙tys. abonentów operator zapłaci 800˙tys. zł (wobec 1˙600˙tys. zł dotychczas). Dla 200 tys. użytkowników opłaty te to odpowiednio 776 tys. zł oraz 1˙480 tys. zł. Jednocześnie opłata zmienna wynosi 1,3 zł za każdego abonenta w˙przypadku dotychczasowej oferty i 4 zł zgodnie z˙nowymi warunkami.

Wprowadzone zmiany przewidują również obniżenie jednorazowej opłaty instalacyjnej o 50 proc. (do 1 mln zł) oraz odroczenie jej płatności aż do 1 stycznia 2012 r.

Info-TV-FM wprowadziło nowy mechanizm umożliwiający zmniejszenie ryzyka operatora detalicznego związanego ze skorzystaniem z nowej oferty w oparciu o˙wyniki programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H przeprowadzonego w grudniu 2009 roku przez GfK Polonia.

Badania marketingowe pokazały, że 75 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Zakupem usługi w cenie 15 zł miesięcznie byłoby zainteresowanych 59 proc. osób biorących udział w badaniu. Średnia ocena telewizji mobilnej w skali od 1 do 6 wyniosła 5,1, a przeciętny czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie.

W Warszawie telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 roku, a obecnie działa też w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Gdańsku, Lublinie, Katowicach, Chorzowie, Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 roku obejmie swoim zasięgiem 31 miast.

Do czasu uruchomienia usługi we wszystkich 31 obszarach, opłaty stałe pobierane będą proporcjonalnie za każdy z uruchomionych obszarów. W ofercie Info-TV-FM znajduje się kilkanaście programów radiowych i˙telewizyjnych, m.in. TVP1, TVP2, TVN, TVN 24, Polsat, Polsat Sport, MiniMini, ZigZap oraz programy takich grup medialnych jak Agora, RMF czy Eurozet.

Info-TV-FM jest niezależnym operatorem telekomunikacyjnym, zajmującym się emisją programów radiowych i telewizyjnych dla nadawców publicznych i komercyjnych na terenie całego kraju.

Info-TV-FM w marcu 2009 roku wygrała konkurs na operatora telewizji mobilnej w technologii DVB-H i pod koniec czerwca otrzymała od Urzędu Komunikacji Elektronicznej rezerwację częstotliwości, za którą zapłaciła 15,1 mln zł.

W złożonej ofercie spółka zobowiązała się do zaoferowania co najmniej 16 programów od przynajmniej 16 dostawców, rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości oraz rozpoczęcia komercyjnego hurtowego oferowania audiowizualnych usług medialnych w trzy miesiące od otrzymania rezerwacji częstotliwości.

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

Dowiedz się więcej na temat: info | telewizji | telewizja mobilna | opłaty

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »