InPost partnerem litewskiego Vinted
InPost podpisał pięcioletnią umowę partnerską z Vinted, największą w Europie internetową platformą sprzedażową w segmencie mody używanej - poinformowała polska platforma dostaw dla e-commerce w komunikacie prasowym.
Usługa będzie świadczona pod marką InPost w Wielkiej Brytanii, Polsce i we Włoszech oraz Mondial Relay we Francji, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii.
"To nasze pierwsze paneuropejskie partnerstwo, obejmujące wszystkie osiem rynków, na których jesteśmy obecni. Jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Nasza umowa z Vinted pokazuje, że InPost ma skalę i możliwości, aby być strategicznym partnerem w zakresie dostaw poza domem dla firm działających na rynkach całej Europy - ze szczególnym uwzględnieniem usług out-of-home" - powiedział prezes InPost Rafał Brzoska.
Vinted jest największym internetowym rynkiem konsumenckim w Europie dedykowanym modzie używanej, z ponad 50 mln użytkowników w 13 krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Platforma działającą w kilkunastu krajach na całym świecie jest obecnie warta ok 4,5 mld dol. Sam biznes powstał w 2008 r. w stolicy Litwy. Na pomysł wpadli Milda Mitkute i Justas Janauskas.
"Żabka i InPost rozpoczęły pilotaż, w ramach którego w wybranych sklepach Żabka pojawiły się paczkomaty InPost typu +InDoor+. Obie firmy będą wspólnie, dla zwiększenia wygody klientów, rozwijać usługę nadawania i odbioru przesyłek w wybranych sklepach sieci Żabka, co zwiększy jej dostępność w całej Polsce. Paczkomaty zostały dostosowane do potrzeb sieci convenience tak, by w pełni uzupełniały portfolio oferowanych w Żabce usług. Przesyłki InPost będzie można odebrać również w tradycyjnej formule przy kasie. Współpraca z największym operatorem logistycznym jest naturalnym uzupełnieniem udogodnień, jakie Żabka dotychczas oferowała swoim klientom" podała ostatnio spółka.
Sieć sklepów Żabka liczy ponad 7 tys. placówek. W pilotażu może wziąć udział nawet kilkaset sklepów Żabka.