Interbrand: Apple bezkonkurencyjnym liderem
Z raportu Interbrand wynika, że kolejny rok z rzędu na pierwszym miejscu najbardziej wartościowych marek na świecie utrzymuje się Apple. Wartość marki wzrosła o 43 proc. do 170,3 mld dolarów.
Pierwszą piątkę otwierają marki amerykański. Zaraz za spółką Apple plasuje się Google o wartości 120,3 mld dolarów, którego wartość wzrosła o 12 proc., a następnie: Coca Cola (78,4 mld dol., spadek o 4 proc.), Microsoft (67,67 mld dol., wzrost o 11 proc.) i IBM (65,1 mld dol., spadek o 10 proc.).
W rankingu znalazły się także tak popularne marki jak McDonalds (9. pozycja), BMW (11. pozycja), Zara (30. pozycja), Audi, Nissan czy Adidas.
Warto zwrócić uwagę także na nowe marki, które znalazły się w tegorocznym zestawieniu. Jest to Lego (82. pozycja), PayPal (97. pozycja), Mini (98. Pozycja), Moët & Chandon i Lenovo.
Źródło: Raport Interbrand 2015 r.
Bartosz Bednarz