Reklama

Internet skarbnicą danych dla przestępców

Jak wynika z badania firmy Librus, jedna druga uczniów i jedna trzecia rodziców podaje w internecie swoje dane osobowe. Dzieci najczęściej robią to w mediach społecznościowych, rodzice - w serwisach zakupowych. Czy wiemy jednak, jak udostępniać informacje o sobie świadomie?

Okazuje się, że nie do końca. Tylko 68 proc. uczniów i 61 proc. rodziców uważa, że potrafi dbać o bezpieczeństwo swoich danych osobowych. W dodatku jedynie ok. czterech piątych badanych spotkało się z informacjami na temat zagrożenia związanego z publikowaniem w internecie zdjęć czy podawaniem tam imienia i nazwiska lub adresu.

Przeszło 80 proc. ankietowanych słyszało o kradzieży danych osobowych z zabezpieczonych systemów, a ponad 70 proc. o wykorzystaniu powierzonych danych przez nieupoważnione osoby.

- Użytkownicy internetu wiedzą o problemie bezpieczeństwa danych osobowych, jednak bardzo często mają kłopot z tym, jak właściwie o nie dbać. Nierzadko akceptują regulaminy bez ich czytania. Nie zdają sobie sprawy z tego, że być może ich dane będą gdzieś dalej powierzane, a wizerunek zostanie w jakiś sposób wykorzystany - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Tomasz Babicz, dyrektor sprzedaży w firmie Librus.

Reklama

Zarówno dzieci, jak i rodzice wiedzę na temat bezpieczeństwa danych czerpią głównie z mediów. Dużym problemem jest edukacja w szkole. Tylko 59 proc. uczniów o zagrożeniach związanych z udostępnianiem danych słyszało na lekcjach. Co gorsza, jeszcze rzadziej temat ten pojawia się w rozmowach z rodzicami. Według uczniów jest on poruszany jedynie w co trzecim domu. Pole do poprawy jest więc bardzo duże.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »