Jak zatamować spam?
Do 2010 roku największym zagrożeniem dla internautów będzie spam - niechciane reklamowe i promocyjne wiadomości elektroniczne. Praktycznie uniemożliwi on korzystanie z darmowych, niezabezpieczonych kont pocztowych - wynika z opublikowanego w tym tygodniu raportu Masters&Holland.
Według analityków Masters&Holland, przeciętny użytkownik poczty elektronicznej w Europie otrzymuje 50 e-maili spamowych dziennie, zaś w USA i Azji 80-100.
Największa ilość listów spamowych przypada na darmowe konta poczty elektronicznej, zwykle prowadzone przez małe firmy oferujące dostęp do internetu lub duże firmy medialne, prowadzące te konta jako dodatkową usługę.
Najmniejsza - na płatne konta poczty elektronicznej, zwykle oferowane przez dużych dostawców dostępu do internetu oraz na konta firmowe.
Według analityków, przyczyną takiej sytuacji jest to, że małe firmy dostarczające dostęp do internetu oraz duże firmy medialne nie inwestują w rozwiązania na rzecz ochrony przed spamem darmowych kont poczty elektronicznej; uznają przy tym tą usługę za "konieczną, ale nie przynoszącą przychodów".
Więksi dostawcy dostępu do internetu oraz firmy muszą takie rozwiązania instalować ze względu na możliwość straty czasu przez pracowników lub przejścia klientów do konkurencji, która takie rozwiązania oferuje - stąd ilość spamu na tych kontach jest mniejsza.
Zdaniem analityków Masters&Holland, wzrost liczby spamowych e- maili jest tak szybki, że w 2010 roku doprowadzi on do praktycznego zniknięcia darmowych, nie zabezpieczonych kont poczty elektronicznej; tak jak obecnie stało się już Indiach, gdzie 95 proc. darmowych kont poczty elektronicznej jest zablokowanych spamem. W 2010 r. w Azji i USA przeciętny użytkownik będzie otrzymywał na darmowe konto od 500 do 800 spamowych e-maili dziennie, zaś w Europie - od 300 do 600 takich e-maili - wynika z raportu Masters&Holland.
Aby nie otrzymywać spamu wystarczy wpisać się na Listę Robinsona, którą prowadzi Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, pozwala ona na wyłączenie naszego adresu z kampanii marketingowo- reklamowych.