Jaka przyszłość e-reklamy?

Internet staje się dominującym medium na rynku - to jeden z najważniejszych wniosków płynących z tegorocznej konferencji Impactor. - Reklamy z wykorzystaniem wideo są wielkim wyzwaniem i przyszłością kreacji w internecie - przekonywał Marcin Maj, dyrektor generalny agencji interaktywnej OS3.

Zarówno biznes, jak i ludzie reklamy zastanawiają się, jak marketingowo najefektywniej wykorzystać internet. Nic dziwnego, sieć bowiem staje się najważniejszym medium, a tym samym - wyzwaniem dla agencji reklamowych. - Wciąż szukamy nowych możliwości dotarcia do klientów. Internauci są odbiorcami bardzo wymagającymi. Coraz częściej uruchamiają blokady okienek reklamowych, zamykają reklamy zanim zdążą się wyświetlić - mówił podczas konferencji Impactor 2008 Marcin Maj, dyrektor generalny agencji interaktywnej OS3 Multimedia. - Przyszłością są reklamy wideo w internecie - przekonywał. Strategie agencji interaktywnych opierają się na działaniu "lovemark".

Reklama

Twórcom spotów i ich klientom nie zależy już tylko na wywołaniu emocji, ale przywiązaniu konsumenta do obrazu, a nawet wywołania pożądania, miłości do marki kreowanej w spocie. - Jesteśmy jakieś dwa lata w tyle za USA czy Japonią, jeśli chodzi o rynek reklamy internetowej. Dlatego warto przyglądać się tym rynkom, bo niedługo te trendy pojawią się u nas - mówił Marcin Maj. Zwrócił uwagę, że już teraz w Stanach Zjednoczonych wydaje się dziesiątki milionów dolarów na reklamę w internecie z wykorzystaniem plików wideo. Wedle szacunków, za trzy lata budżet reklamowy w tym kanale dystrybucji osiągnie wartość ok. 4,3 mld dolarów.

Film w połączeniu z muzyką daje najskuteczniejsze efekty dotarcia do klienta w sieci. Przykładem jest popularność takich portali jak YouTube, który w dużej mierze zrewolucjonizował komunikację w świecie wirtualnym oraz dał możliwość swobodnej wymiany plików muzycznych i filmowych (w październiku ubiegłego roku notowano prawie 6 mln użytkowników).

Na świecie ta tendencja jest już zauważalna. "The Call" to cykl spotów wideo pojawiających się w internecie, kilkuminutowych filmów z udziałem m.in. Naomi Campbell czy Umy Thurman, gdzie w tle pojawiają się- opony Pirelli. Te kreacje w znacznym stopniu zmieniły metody dotarcia do klienta. Podobnie jak holenderska reklama LOTTO, która stanowi swoisty interaktywny portal. Ciekawe kreacje w internecie powstały też dla marki Sony Bravia. Towarzyszą im, wyprodukowane przez twórców tej reklamy (i upublicznione np. na YouTube) teasery, które ujawniają kulisy powstania spotów.

Coraz większą popularnością cieszą się pliki typu "how-to", czyli spoty poradnikowe. Stawia na nie np. kanał telewizyjny Discovery w swoim specjalnym serwisie internetowym. (KR)

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: przyszłość | jacy | wideo | reklamy | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »