Jakie są najcenniejsze polskie marki?

Kolejny ranking najcenniejszych polskich marek ogłosiła "Rzeczpospolita". Piąty rok z rzędu listę tę otwiera PKN Orlen. Wartość jego firmowego znaku wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1 proc. do 3,8 mld zł.

Lider czuje na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej - PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. do 3,7 mld zł.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: PZU - 2,4 mld zł (spadek o 17 proc.), TP SA - 1,8 mld zł (wartość na tym samym poziomie co w ubiegłym roku) i Biedronka - 1,7 mld zł (wzrost o 27 proc.).

Już dziewięć polskich marek ma wyceny powyżej miliarda złotych. Ich wartość trudno jednak porównywać z czołowymi globalnymi brandami.

Biją one na głowę nie tylko polską czołówkę, ale też wszystkich uczestników zestawienia - w sumie ich marki są warte 57 mld zł.

Reklama

Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca-Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł.

Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy MillwardBrown - marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | PZU SA | marki | Marek | Orlen | Polskie | polskie marki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »