Japonia: Ponad 1700 osób zatruło się mrożonkami

W całej Japonii potwierdzono ponad 1700 przypadków zatruć u osób, które zjadły mrożone gotowe dania zanieczyszczone pestycydami - poinformowała w środę telewizja NHK. Wcześniej tego dnia informowano o ponad tysiącu skarg dotyczących zachorowań.

Japońskie media obszernie zajmują się skandalem, co zachęca do zgłaszania się kolejne poszkodowane osoby. We wtorek informowano o ponad 360 skargach dotyczących zachorowań.

W sumie ponad 1700 ludzi z niemal wszystkich japońskich prefektur sygnalizowało wymioty, biegunkę i inne dolegliwości układu pokarmowego. Ponad 200 przypadków zachorowań stwierdzono na wyspie Hokkaido na północy Japonii.

Pod koniec grudnia 2013 roku oddział japońskiej grupy Maruha Nichiro Holdings podał, że w wielu mrożonych artykułach produkowanych w prefekturze Gunma, na północny zachód od Tokio, wykryto zbyt wysoki poziom środka owadobójczego malation. Firmę zaalarmowali klienci zaniepokojeni specyficznym zapachem mrożonych dań. Podejrzane produkty, głównie mrożone krokiety i pizze, wycofano ze sklepowych półek, ale klienci nadal mogą mieć zapasy w domach.

Reklama

Trwa wycofywanie w sumie ponad 6,4 mln mrożonek, ale do tej pory zwrócono tylko ok. 1,5 mln z nich.

Wszczęto śledztwo mające na celu wyjaśnienie źródła zanieczyszczenia mrożonych produktów. W Japonii normy dotyczące higieny w przemyśle spożywczym są dość wyśrubowane, dlatego obecna fala zatruć wywołała w kraju głębokie zaniepokojenie.

Od 29 grudnia do 7 stycznia firma Aqlifoods, należąca do grupy Maruha Nichiro Holdings, poinformowała, że otrzymała 630 tysięcy telefonów od zaniepokojonych klientów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Japonia | mrożonki | pestycydy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »