Jeśli nie chcesz mieć kłopotów ze zdrowiem, postaw na zdrową żywność

Na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej zdrowych produktów. Polacy zwracają uwagę już nie tylko na cenę, ale i na jakość tego co kupują. W związku z tą tendencją nawet największe firmy, mające negatywną opinię w społeczeństwie, wśród swoich produktów umieszczają te z napisem light czy fit i stawiają na naturalność.

Gdy na ekranach kin pojawił się kontrowersyjny film "Super size me", a oskarżenia wobec McDonald's przybrały na sile, firma uznana za "tuczyciela" nr 1 wprowadziła do swojego menu sałatki oraz owoce i jogurt. - Grupa ludzi, którzy kupują niskokaloryczne produkty jest niewielka, ale stała i wynosi kilka procent wszystkich klientów - podaje Dominik Szulowski, manager działu PR McDonald's Polska. - Mcdonald's istnieje na rynku pół wieku i przez ten czas zmienili się nasi goście, a my musimy zmieniać się razem z nimi, jednak nadal najczęściej sieć kojarzy się z kanapkami i frytkami - tłumaczy Dominik Szulowski.

Reklama

Teraz przyszła kolej na Coca-Colę. Silna pozycja napojów gazowanych spowodowała rozwój w segmentu soków. - Trend "health & wellness" szybko rozwija się w społeczeństwie, a my wychodzimy na przeciw oczekiwaniom klientów - podkreśla Juan Manuel Morales, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services. Stąd między innymi pomysł na rozwijanie nowej linii soków Cappy, która jest przeznaczona dla ludzi dbających o zdrowie swoje i bliskich.

O rosnącym zainteresowaniu Polaków zdrowym stylem życia świadczy również rozwój sklepów z organiczną żywnością. - Najlepiej o rozwoju rynku ekologicznej żywności świadczy wzrost ilości tego typu sklepów - podkreśla Bohdan Juchniewicz z sieci marketów Organic Farma Zdrowia. - W ciągu dwóch lata działania, zwiększyliśmy ilość sklepów z trzech do czternastu, umieszczonych w 8 miastach - dodaje Bohdan Juchniewicz. W sumie w Polsce działa ok. 200- 300 sklepów z żywnością ekologiczną. Nawet w supermarketach, gdzie jeszcze niedawno klienci patrzyli tylko na jak najniższą cenę, jak grzyby po deszczu wyrastają stoiska z jedzeniem produkowanym bez chemikaliów. Ponadto Organic Farma Zdrowia planuje pod koniec roku otworzyć swój pierwszy supermarket, w którym na pólkach znajdzie się około 10 tys. produktów, podczas gdy w istniejących sklepach ich liczba sięga 4 tys. (JOS)

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | żywność | McDonald's | #zdrowie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »