Kanały CBS w Polsce od 3 grudnia
3 grudnia 2012 roku, po uzyskaniu oficjalnej zgody właściwego organu regulacyjnego ds. ochrony konkurencji, międzynarodowy nadawca kanałów telewizyjnych Chello Zone oraz CBS Studios International rozpoczną nadawanie nowych kanałów pod marką CBS na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (region EMEA).
W sierpniu 2012 roku CBS i Chello Zone ogłosiły zamiar rozszerzenia zasięgu kanałów CBS na 83 kraje regionu EMEA. W związku z dużym sukcesem projektu sygnowanego marką CBS, uruchomionego w Wielkiej Brytanii w listopadzie 2009 roku, na mocy najnowszego porozumienia planowane jest wzbogacenie dotychczasowej oferty Chello Zone o kanały pod zmienioną marką również w innych krajach regionu.
Zmodyfikowana oferta programowa nowych kanałów, w tym CBS Reality, CBS Drama, CBS Action i CBS Europa, zawierać będzie najpopularniejsze seriale i filmy z liczącej ponad 70 000 godzin nagrań biblioteki medialnej stacji CBS.
Wśród nowych propozycji w ramówce docierającego do 25 mln widzów z krajów EMEA kanału CBS Reality znajdzie się między innymi nagrodzony licznymi statuetkami Emmy serial 48 godzin, a także nadawany przez wiele sezonów popularny amerykański show telewizyjny Sędzia Judy. Zakupiono również prawa do nadawania wielu produkcji zewnętrznych, w tym dynamicznego dokumentalnego serialu kryminalnego FBI w akcji, serii Bez wyjścia, popularnego show 10 lat mniej ukazującego metamorfozy uczestniczek, serialu Powiedz mi, kim jesteś o tematyce genealogicznej i poruszającego serialu medycznego Dziecięce pogotowie.
Oferta programowa CBS Drama, podobnie jak w przypadku cieszącego się dużą oglądalnością kanału brytyjskiego, obejmie takie kultowe i niezapomniane tytuły, jak Dynastia i Shogun. W ramówce CBS Drama znajdzie się również miejsce na pełne namiętności i uczuć filmowe produkcje CBS oraz pasjonującą klasyczną amerykańską soap operę Melrose Place. Za pośrednictwem nowego kanału, który początkowo docierać będzie do 9 mln widzów, odbiorcy w wielu krajach będą mogli po raz pierwszy zobaczyć wybrane tytuły CBS, m.in. cały wachlarz produkcji świątecznych. Większość oferty programowej pochodzić będzie z biblioteki medialnej CBS, przy czym przewiduje się również zakup praw do produkcji zewnętrznych, w tym brytyjskiego serialu Mile High pokazującego życie załogi linii lotniczych, który wejdzie do ramówki już w grudniu 2012.
W Polsce odbiorcy nowego kanału CBS Action będą mieli okazję przypomnieć sobie popularny na całym świecie serial Star Trek, apokaliptyczną opowieść Jerycho i wysoko cenioną przez krytyków produkcję 4400.
Nadawany w Polsce kanał Zone Europa po zmianie nazwy na CBS Europa nadal prezentować będzie najlepsze dzieła kina europejskiego, amerykańskiego i światowego. Z okazji zmiany wizerunku planowane są atrakcyjne premiery, w tym projekcja takich cenionych przez krytyków obrazów jak Lektor, Hurt Locker - W pułapce wojny oraz Cadillac Records. Kanał w odświeżonej i unowocześnionej formule docierać będzie do prawie 4 mln widzów odbierających obecnie stację Zone Europa w Polsce.
Z okazji wprowadzenia pakietu kanałów CBS w całym regionie EMEA zdecydowano się również przeprowadzić lifting wizerunkowy stacji, aby optymalnie dostosować oprawę graficzną do oferowanych treści programowych. Plany odświeżenia wizerunku dotyczą także oferty kanałowej dostępnej w Wielkiej Brytanii, gdzie planowane zmiany wejdą w życie w 2013 r.
Dyrektor Programowy Chello Zone, Chris Sharp, powiedział: - Dla naszych kanałów współpraca z CBS oznacza bardzo ciekawy etap. Ekspansja CBS w ramach regionu EMEA to szansa na poszerzenie i wzbogacenie oferty programowej o znane i lubiane pozycje. Jesteśmy pewni, że nasi widzowie z zadowoleniem powitają nowe programy i nową markę.
Armando Nuńez, Prezes i Dyrektor Generalny CBS Global Distribution Group, dodał: - Praca nad tym przedsięwzięciem i możliwość udostępnienia widzom z regionu EMEA bogatej oferty popularnych, klasycznych programów i seriali CBS to niezwykle ekscytujące doświadczenie. Z niecierpliwością oczekujemy chwili uruchomienia nowych kanałów pod marką CBS. Wspólnie z naszymi partnerami w Chello Zone chcemy tworzyć strategie programowe, które najlepiej wpisują się w oczekiwania widzów każdego z kanałów w poszczególnych krajach.
Od momentu zmiany marki w 2009 roku nastąpił dynamiczny rozwój brytyjskich kanałów CBS Chello Zone. Oglądalność kanałów sygnowanych przez CBS wzrosła o ponad 130 proc.* Jest to niewątpliwy sukces, który Chello Zone i CBS zamierzają powtórzyć również w pozostałych krajach regionu EMEA.
*Źródło: porównanie danych skonsolidowanych z listopada 2009 r. i czerwca 2012 r., BARB
źródło: CBS / Chello