Kanapka zamiast Big Mac'a. Spada popularność McDonald'sa w Niemczech
Ta najpopularniejsza na świecie sieć fast foodowa odnotowała w Niemczech w 2013 roku mocny spadek obrotów.
Mc Donald's nie odnotował od otwarcia pierwszej restauracji w Niemczech, na początku lat siedemdziesiątych XX wieku, tak mocnego spadku obrotów jak w 2013 roku.
Według monachijskiego tygodnika "Focus", w minionym roku obroty McDonald'sa spadły w Niemczech o 5 procent. Pismo podaje, że w 2012 r koncern wygospodarował w RFN obrót wysokości ponad 3,25 mld euro. Spadek rzędu 5 procent odpowiada mniej więcej kwocie 150 milionów euro.
Focus powołuje się na dane niemieckiej centrali amerykańskiego koncernu w Monachium.
McDonald's po raz pierwszy nie upublicznił danych za rok 2013 na temat wysokości obrotów oraz liczby gości.
Konkurencją dla amerykańskiej sieci restauracji szybkiej obsługi stały się przede wszystkim piekarnie i sklepy mięsne, które obok stałego asortymentu znacznie rozbudowały ofertę różnego rodzaju kanapek, frytek i sałatek.
McDonald's posiada w Niemczech 1500 restauracji w systemie franczyzy.
Również w styczniu bieżącego roku koncern odnotował słabsze zainteresowanie takimi wyrobami, jak Big Mac oraz Chicken McNuggets.
dpa/ Alexandra Jarecka, red. odp.: Iwona D. Metzner, Redakcja Polska Deutsche Welle