Kary dla angielskich lotnisk

Operator angielskich lotnisk - firma BAA kontrolowana przez hiszpańską grupę budowlana Ferrovial - może zostać ukarany grzywną w wysokości 73 mln funtów. Powodem jest niski poziom usług na lotniskach Londyn-Heathrow i Londyn-Gatwick.

Operator angielskich lotnisk - firma BAA kontrolowana przez hiszpańską grupę budowlana Ferrovial - może zostać ukarany grzywną w wysokości 73 mln funtów. Powodem jest niski poziom usług na lotniskach Londyn-Heathrow i Londyn-Gatwick.

Regulator rynku - Civil Aviation Authority - proponuje zmianę przepisów odnośnie do usług świadczonych w portach lotniczych. Nowe regulacje mogą wejść w życie w kwietniu 2008 roku i obowiązywać przez pięć lat. Zgodnie z projektem, kary dla operatorów mogą wzrosnąć z 3 do 7 proc. zsumowanych opłat lotniskowych. Będzie też można nagradzać za dobrą obsługę aż do kwoty 31,5 mln funtów.

Zmiany regulacji mają skrócić kolejki oczekujących do odprawy. W ten sposób kończy się era tłumaczenia nieudolności przez względy bezpieczeństwa, co było nagminne po 11 września 2001 roku.

Reklama

Regulator rynku chciałby też (co jednak nie znalazło akceptacji w branży, szczególnie w liniach British Airways) podnieść od sezonu 2008-2009 opłaty lotniskowe na Heathrow o 15,6 proc. do średnio 11,97 funta na pasażera. Byłaby to jednak podwyżka sporo powyżej inflacji i m.in. dlatego nie ma na to zgody. Podwyżka na Gatwick wyniosłaby 8,2 proc. do 6,07 funta na pasażera.

Operatorzy lotnisk pieniądze z podwyżek chcą przeznaczyć na modernizację. Na Heathrow terminali 1 i 2 (w sumie 3,74 mld funtów) oraz być może budowę trzeciego pasa startowego, na Gatwick prace kosztować mają 890 mln funtów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kara | Mustafa | Lotnisko Heathrow | Londyn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »