Kaufland wprowadza do sklepów produkty marki własnej Lidla
Lidl i Kaufland zacieśniają współpracę. W sklepach Kaufland pojawiły się produkty dla majsterkowiczów marki własnej Parkside, które dotychczas były dostępne tylko w sieci Lidl - czytamy w serwisie wiadomoscihandlowe.pl. Dlaczego firmy zdecydowały się na współpracę i co oznacza ona dla rynku?
Przez ostatnich kilka tygodni w mediach prowadzona była silna kampania promocyjna marki Parkside. Jedna rzecz mogła dziwić: w trakcie radiowych spotów nie padła nazwa sieci Lidl, do której należy ta marka dedykowana majsterkowiczom.
Okazało się, że kampania promocyjna była dedykowana nie tylko rozpoczynającemu się wiosennemu sezonowi remontowemu i zbliżającym się pracom w ogrodach, ale była także przygrywką do debiutu marki Parkside w 240 supermarketach Kaufland działających w Polsce (które należą do tego samego właściciela co Lidl, a mianowicie niemieckiej Grupy Schwarz).
Pojawienie się marki związanej z Lidlem w sklepach sieci Kaufland to konsekwencja zapowiedzianej w 2021 r. przez władze Grupy Schwarz strategii ściślejszej współpracy obu sieci w zakresie zakupów produktów non-food.
Grupa Schwarz zdecydowała, że Lidl i Kaufland mają przyjrzeć się synergiom płynącym ze wspólnych, centralnych zakupów produktów nieżywnościowych. Przedstawiciele niemieckiego koncernu podkreślili, że zacieśnienie współpracy i centralizacja części zakupów jest nieunikniona i daje duże pole do poprawy warunków handlowych.
Grupa Schwarz poinformowała, że zbada, czy i w jaki sposób zakup artykułów niespożywczych marki własnej mógłby być "ściślej powiązany", aby operator mógł "działać w sposób bardziej konkurencyjny na międzynarodowym rynku dostaw". Wcześniej, przez wiele lat, działy zakupów Lidla i Kauflandu funkcjonowały oddzielnie. Szacuje się, że udział produktów niespożywczych w obrotach Lidla wynosi nieco poniżej 15 proc., a w sklepach Kaufland waha się od 5 do 10 proc.
Ważnym argumentem za bliższą kooperacją jest także usprawnienie łańcuchów dostaw towarów z Azji, mocno nadwyrężonych z powodu koronakryzysu.
Przypomnijmy, że ścisłe oddzielenie działów zakupów Lidla i Kauflanda nakazał kiedyś sam twórca sieci, Dieter Schwarz. Również podczas ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej sieci Lidl i Kaufland przez długi czas działały w sposób nieskoordynowany. Zmienił to dopiero Klaus Gehrig, który stał na czele koncernu w latach 2004-2020.
Zobacz nowe artykuły w promocyjnych cenach na ding.pl
Produkty Parkside pojawiały się w sklepach Lidl kilkukrotnie w ciągu roku w ramach akcji promocyjnych. Można je nabyć także w sklepie internetowym.
W ofercie marki są m.in. narzędzia ręczne, elektronarzędzia takie jak wiertarki, wiertarko-wkrętarki, szlifierki kątowe i piły oraz akcesoria warsztatowe i ubrania robocze.
Biznes INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
Zobacz również: