Kaufland wprowadza etykiety antykradzieżowe na... serze i wędlinach

Kolejne etykiety przeciwkradzieżowe pojawiły się w sklepach sieci Kaufland - po maśle zaczęły być dodawane do opakowań produktów sprzedawanych luzem przy stoisku z wędliną i serami. Gwałtowny wzrost cen żywności sprawia, że problem kradzieży w handlu detalicznym narasta - podał portal wiadomoscihandlowe.pl.

Zabezpieczenia antykradzieżowe na produktach spożywczych, jeśli występowały, były niemal niezauważalne dla przeciętnego klienta. W lipcu 2022 roku portal wiadomoscihandlowe.pl informował, że sieć sklepów Kaufland wprowadziła zabezpieczenia antykradzieżowe na maśle. Wtedy kostka masła w supermarketach kosztowała od 7 do 13 zł, ale naklejki pojawiły się też na tanich miksach tłuszczowych.

Teraz Kaufland idzie o krok dalej. W internecie ukazały się zdjęcia z tzw. pikaczem umieszczonym na papierze do pakowania wędlin i serów sprzedawanych na wagę. Jest to nowość w polskich sklepach. Specjaliści od zabezpieczeń zwracają uwagę, że od pewnego czasu, wraz ze wzrostem cen, rośnie liczba kradzieży droższych produktów spożywczych, w tym wędlin i serów pakowanych, ale z etykietami antykradzieżowymi na artykułach sprzedawanych luzem jeszcze się nie spotkali.

Reklama

Kradzieże tematem tabu

Sieci handlowe niechętnie informują o zabezpieczeniach antykradzieżowych, a niemal na każde pytanie skierowane do nich w sprawie takich zabezpieczeń  można otrzymać odpowiedź zawierającą mało szczegółów na temat samego systemu.

Tak było też w tym przypadku, gdy portal wiadomoscihandlowe.pl zapytał Kaufland o etykiety na wędlinach i serze. Detalista nie zaprzeczył, że takie zabezpieczenie przed złodziejami stosowane jest w sklepach. "Prosimy o wyrozumiałość, ale z uwagi na kwestie bezpieczeństwa nie udzielamy szczegółowych informacji w zakresie stosowanych zabezpieczeń, statystyk czy metod postępowania złodziei" - podało biuro prasowe Kauflandu.

W dalszej części odpowiedzi możemy przeczytać, że "kradzieże to zjawisko, którego doświadcza cała branża handlu detalicznego". Potwierdza to Robert Głażewski, business unit director z firmy Checkpoint Systems. - Widmo niezamierzającej hamować inflacji skutecznie stymuluje liczbę kradzieży. Sprzedawcy detaliczni widzą skalę zagrożenia i podejmują działania na rzecz właściwego zabezpieczenia swoich sklepów - mówi.

Zapytany o przypadki kradzieży Kaufland odpowiada: - My również obserwujemy je w naszych marketach. Aby zapobiegać tego typu incydentom, w sklepach Kaufland stosujemy szereg rozwiązań - posiadamy monitoring, współpracujemy z ochroną oraz korzystamy z systemu zabezpieczeń towarów. O tym, jakie artykuły zostają nim objęte, decydują m.in. menedżerowie sklepów.

Złodzieje grasują zwłaszcza w dyskontach, supermarketach i hipermarketach

Według danych Komendy Głównej Policji, liczba przestępstw kradzieży w sklepach od stycznia do października 2022 r. wzrosła niemal o 30 proc. rok do roku oraz o 60 proc. w porównaniu z 2020 r. Najbardziej narażone na kradzieże są sklepy wielkopowierzchniowe: dyskonty, supermarkety i hipermarkety. Statystyki wskazują, że dochodzi w nich do czterech na pięć rejestrowanych zdarzeń.

Ostatnia nowelizacja Kodeksu karnego zwiększyła próg przestępstwa kradzieży z 500 zł do 800 zł. Ale to nie zmiany w prawie wpływają na liczbę wykroczeń i przestępstw tego typu, a rosnąca inflacja i wysokie koszty życia.

Zdaniem Katarzyny Hamal, menadżer ochrony w Seris Konsalnet Security, złodzieje sklepowi stali się coraz bardziej zuchwali. W ostatnim roku nastąpiła brutalizacja procesu kradzieży i wzrosła agresywność złodziei w przypadku wykrycia.

Ekspertka podkreśla, że uszczelnienie zabezpieczeń jest realizowane za pomocą coraz większej liczby rozwiązań technologicznych, które wraz z ochroną fizyczną mają za zadanie stanowić szczelną barierę przed kradzieżami.

Magda Głowacka

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: etykiety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »